• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-02-25 10:32:59 följande:
    Det är nog influensan som är här o härjar som värst... Känns som jag hostar ur mina lungor just nu... Vad kan man ta för hostdämpande som gravid?
    Ex. Bisolvon går att använda vid behov.
  • LillSnurr82

Åh i morse blev jag moster till en liten prins :) mitt tredje syskonbarn.. Gick tydligen super fort. 8.30 ringde svåger mina föräldrar att de strax skulle åka in till förlossningen. Nu var precis mamma,pappa och mina syskonbarn här och berätta att det redan var klart :) tog alltså mindre än 3 timmar från att de åkte in tills lilla killen var ute..:D

• IdaElinLivia040611

nån mer som känner sig lixom "tung" i underlivet, vet inte hur jag ska förklara som att det känns mer blodfyllt på nått sätt.

och när jag vänder mig i sängen ibland så retar det nästan så magen blir helt hård...nån mer???

nojjar över min sabla tapp bara.... 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85
    UnderbaraPojke skrev 2012-02-25 11:12:13 följande:
    Har BF 8 juni så enligt FamiljeLiv går jag in v26 idag =)
    Då har vi samma BF
    Havsjungfrun skrev 2012-02-25 11:18:08 följande:
    Det var ju typiskt då för det brukar hjälpa. Har du testat Pajala-gröt?
    Vad är det för nåt?
  • tomisamat
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-25 12:42:41 följande:
    nån mer som känner sig lixom "tung" i underlivet, vet inte hur jag ska förklara som att det känns mer blodfyllt på nått sätt.

och när jag vänder mig i sängen ibland så retar det nästan så magen blir helt hård...nån mer???

nojjar över min sabla tapp bara.... 
    Jag har tryck i underlivet, kan knappt röra mig ibland eller sitta. De konstaterade att det var åderbråck i de yttre blygdläpparna, de är sprängfyllda med blod. Har även sammandragningar så fort jag gör något. Hela magen drar ihop sig. Och ibland räcker det som sagt att bara röra sig i sängen. Jag har varit in på koll av livmodertappen och de sa att det kan vara så då det är fjärde barnet. Men så fort de börjar göra ont måste jag åka in så det inte har satt igång. 
  • PIO

Usch o fy va jag börjar känna mej stor o klumpig!!!! Är en hel vetenskap att ta sej in i ut ur bilen o upp ur soffan! Usch gillar inte att känna såhär. O gillar inte alls att se vågen öka!!! Har inte gått upp så jätte mycket än men ja e livrädd att de e de kommande veckorna som ja kommer öka drastiskt. Borde inte nojja över vikten men vissa dagar känner ja mej bara såååå stor ;)

• IdaElinLivia040611
    tomisamat skrev 2012-02-25 13:43:38 följande:
    Jag har tryck i underlivet, kan knappt röra mig ibland eller sitta. De konstaterade att det var åderbråck i de yttre blygdläpparna, de är sprängfyllda med blod. Har även sammandragningar så fort jag gör något. Hela magen drar ihop sig. Och ibland räcker det som sagt att bara röra sig i sängen. Jag har varit in på koll av livmodertappen och de sa att det kan vara så då det är fjärde barnet. Men så fort de börjar göra ont måste jag åka in så det inte har satt igång. 
    Jag har också upptäckt ett åderbråck i dom yttre blygdläpparna, då är det kanske det då. Ja mina sammandragningar gör inte alls ont det drar bara åt som ett band. Min 4:e också så det e nog som du skrev. Skönt att nån har samma då e nog allt ok. Ska kolla tappen igen den 7 mars. Nu sist var den ju över 3 cm och stängd så hoppas att det fortsätter så:)

Och det e väl nu snart magen börjar träna och sammandragningar e normalt. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • NinnaBus

98 dagar kvar till BF... Jösses vad det går snabbt frammåt...

Inte alls lika öm i magen idag.
    Kanske var stressen och oron dom gjorde det...
    Eller växtvärk...

Saknar största pojken som är på läger sedan igår. Hans första läger...
    Skickade med honom min gamla mobil ifall han ville ringa hem..
    Han ringde hem igår kväll och sa godnatt.
    Kl 8 i morse ringde han för att säga godmorgon. Gullungen <3
    Han hade roligt sa han.
    Så skönt att höra att det går bra...
    Han har inte sovit borta så mycket förut och då har han tyckt att det varit jobbigt, även om det varit hos min syster som vi träffar väldigt ofta...

Sol och blå himmel. Så härligt.
    Tog en tur med yngsta sonen. Var på loppis med bara barnartiklar och hittade i princip inget...
    Godisaffären fick ett besök.
    Och så gjorde vi ett impulsstopp på bowlingen.
    Det finns ju både räcke till banan och ställning för de små att lägga klotet på innan de rullar iväg det.
    Så jag tittade på medan 5½-åringen spelade bowling för första gången.
    Så kul att kunna göra något med honom som inte kräver att jag är fysiskt aktiv...

Lillkillen i magen har tagit det lite lugnare idag. Är väl trött efter att ha hållt igång i stort sett hela dagen igår.

Ni som pratade om hjärtslag... Min lille kille ligger också runt 150 slag eller strax under.
    Båda mina stora killar har också legat ganska högt i hjärtslagen...

Nu ska jag bara njuta av att solen skiner

• MissFörstånd

Tack för era svar .

Gizmolarson - skumt med illamående! Det trodde jag mest hörde till i början av grav men men. Inte mått illa än idag iaf

Har jobbat idag på mitt extrajobb. 6 timmar i en livsmedelsbutik, DET var inte kul för rygg och fogar. Blir inte många fler pass där innan bebis iaf. Nu är det sängen som gäller resten av kvällen n