• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Hade ont i nedre delen av magen i förmiddags. Har i alla fall varit på cykelpromenad, d.v.s. jag och maken gick och barnen cyklade. Skönt att komma ut i solen men det var kyligt. Lade mig och läste lite, "Från A till Bebis" för tredje gången". Blev så trött så jag gav efter och sov en stund, skönt. Är så nedrans trött på min envisa förkylning som inte vill ge med sig. Dags för jobb imorgon efter en veckans ledigt. Har alltid tyckt att tiden gått fort under mina tidigare graviditeter men nu riktigt den sniglar sig fram...

• Hemmamorsan

Ont ont i en punkt precis bredvid naveln.. kliar och ömmar!! Skrattande Charlie ligger väl å trycker med nån tå precis där!

• NinnaBus
    MissFörstånd skrev 2012-02-26 20:32:32 följande:
    Havsjungfrun - stämmer!

Man ska inte sova på rygg och heller inte på höger sida!!! www.unt.se/uppsala/battre-for-gravid-att-sova...

För mig är det stört omöjligt att somna om jag inte ligger på höger sida...
    Låg på höger sida när jag sov med de två stora också...

• NinnaBus

Skrattar åt min glömska sambo.
    Han undrade om jag också var ledig imorgon, barnen har sportlov.
    Sa ja, jag har tagit semester eftersom vi ska iväg.
    Han såg ut som ett frågetecken.
    Så just nu pågår en gissningslek här hemma...
    Både barnen och sambon har gissat på allt möjligt knasigt...
    Att barnen gör det är väl inte så konstigt, men tycker att sambon borde komma ihåg att vi ska iväg till sjukhuset imorgon på nytt ultraljud.
    Påminde honom för mindre än en vecka sedan, men hans minne har aldrig varit särskilt bra...
    Ska bli spännande och se hur lång tid det tar för honom att komma på det...
    Inte har han kollat almanackan eller kallelsen som sitter på skåpsdörren heller än...
    Hahahaha... Är faktiskt lite roligt det här

• Aikotakara

Imorgon bär det av till Malmö för att träffa vänner och min sambos syster med familj. Kommer bli så kul då jag inte sett dem sen jag flyttade tillbaka till Norrbotten för två år sedan. Ska bli kul och få visa magen och prata lite bebis ;)

• lycka 4
    NinnaBus skrev 2012-02-26 20:40:03 följande:

För mig är det stört omöjligt att somna om jag inte ligger på höger sida...
    Låg på höger sida när jag sov med de två stora också...

Ja å jag får så vidrigt ont i mina höfter när jag ligger på sidan så jag avlastar genom att liga på rygg .
  • JennieJ

BM idag och äntligen dax för mättning å allt! Var där senast i vecka 9 och går imon in i vecka 26 så väldigt månader sedan man var där! Känns som de är hundra saker att ta upp med henne allt från infektioner till sd!

• lycka 4
    JennieJ skrev 2012-02-27 07:31:35 följande:
    BM idag och äntligen dax för mättning å allt! Var där senast i vecka 9 och går imon in i vecka 26 så väldigt månader sedan man var där! Känns som de är hundra saker att ta upp med henne allt från infektioner till sd!
    Lycka till =)