• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Nej det är as jobbigt. Sover i vanliga fall på rygg men nu blir det tungt att andas när man ligger på rygg när magen börjar växa.

Låter som det är förvärkar du har, då känns det som att man är bajsnödig typ.

• Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 13:34:16 följande:

Vad är det för nåt?
    Pajalagröt

För 4-6 personer.
    Jättebra för magen och tarmarna. Magen blir trög av stillasittande och vissa läkemedel. Därför är förstoppning vanligt på landets äldreboenden. Ett beprövat botemedel är Pajalagröt, en fiberrik blandning som håller tarmarna i trim.
    Ingredienser 1⁄2 dl linfrö 1⁄2 tsk salt 1⁄2 dl russin 7 dl vatten 1⁄2 dl katrinplommon 1 dl havrekli 1⁄2 dl torkade aprikoser 2 dl fiberhavregryn

Gör så här:
    Hacka katrinplommon och aprikoser i små bitar. Blanda linfrö, russin, katrinplommonbitar, aprikosbitar, salt och vatten och låt stå över natten. Tillsätt havrekli och fiberhavregryn på morgonen. Koka blandningen i 3–5 minuter under omrörning. Tillsätt mer vatten om det behövs.
    Det blir ungefär 1 liter färdig gröt och räcker till 4-6 personer. Färdig gröt kan förvaras i kylskåp i max fem dygn och värmas i mikrovågsugn.

Du kanske inte tål just dessa frukter men kanske kan utgå från receptet. 
  • emma78

Skulle mysa med min käre make på morgonkvisten.......
    Vilken historia det blev hahahaha magen börjar bli så stor att varenda ställning ( som känns behaglig) blir ett helt projekt:))hahahaha "tur" att det inte händer så ofta nu för tiden:)) Fick även en väldigt konstig kännsla när han "kom " i mig......nästan som en sveda..hmm har varit lite ur balans "där nere" sen det kära plusset  kom.Har varit väldigt torr och fått smörja med öströgensalva....vilka bekymmer man har..... ja,ja man får ju inte "till det" varje dag som tur ärFlört

Nu ska jag ut och njuta i solen,ha en bra söndag alla mammor:)) 

• MissFörstånd

Lillsnurr - ja och jag mår illa (ibland) när jag ligger på rygg. Drygt. Men, jaha! Jag har aldrig haft Sd eller förvärvar tror jag. Med dottern var jag aldrig hemma med det onda, fick då åka in till förlossningen för art vattnet gick. Men jag måste ju verkligen bajsa när det händer, kan det vara förvärkar ändå? Jag känner mig helt nollad

• LillSnurr82

Ingen aning faktiskt , kanske du ska höra med din bm?

• PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-02-26 14:20:11 följande:
    Lillsnurr - ja och jag mår illa (ibland) när jag ligger på rygg. Drygt. Men, jaha! Jag har aldrig haft Sd eller förvärvar tror jag. Med dottern var jag aldrig hemma med det onda, fick då åka in till förlossningen för art vattnet gick. Men jag måste ju verkligen bajsa när det händer, kan det vara förvärkar ändå? Jag känner mig helt nollad
    Jag får ofta sammandragningar när jag är bajsnödig, det gör ordentligt ont tills jag kan gå på toa och sen släpper det. Helt ofarligt! Men ring din bm om du är orolig!
  • MarieG81

Igår kände sambon sin första spark, härligt!

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-02-26 14:20:11 följande:
    Man ska väl inte ligga på rygg längre stunder då viktiga blodkärl kläms ihop har jag för mig.