• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Min lilla bäbis i magen lever verkligen livet.. Mycket roligt att sparka mig på kissblåsan eller under revbenen. Nästan så det gör ont ibland.

• Dancia

Tycker det är många som känner sparkar uppe vid/under revbenen. På mig känns det som en bra bit kvar innan hon kan sparka så högt upp, eller växer den så pass mycket de.närmsta 2-3 veckorna?. Kommer inte ihåg :)

• emma78
    tomisamat skrev 2012-02-24 19:04:10 följande:
    Om du blir sjukskriven så går det före gravpeng. Jag fick beviljad sjukskrivning fram till förlossning, då sa handläggaren på fk att jag inte ens behövde söka grav peng.

fast jag är bara sjukskriven halvtid och detta fram till havandeskapspenningen "går igång" enl.min läkare,som inte tvivlade nått på att jag skulle få det beviljat....men det vet ju inte hon.....
  • lycka 4

Dancia jag känner inte heller något så högt upp. Lill tösen här tycker mest om att sparka mig på blåsan :)

• zenoble

2 timmar sen sonen kräktes en hel del.. Han har sovit sen dess så hoppas hoppas inte det blir mer. Usch så hemskt att se den kräkas så mycket, han har aldrig gjort det innan :( jag blir helt förstörd ju.. min lilla plutt. går inget på dag just nu heller så vet inte vad det är.

Här lever bebis också rövare i magen, han väcker mig nästan varje natt/morgon av hårda sparkar på sidorna! kan man inte få sova på natten liksom Flört

• LillSnurr82

Du kan ej söka grav penning/hp förrens du fått ditt moderskapsintyg. Besluten brukar gå rätt fort att få. Jag fick hp när jag vänta dottern. Men då jobbar jag ensam i ett kök med många tunga lyft som jag ej kan be någon annan att utföra. Sen beror det ju på vad din chef skriver oxå och mycket vilken handläggare du får. Men som sagt om du kan bli sjukskriven så går det före grav penningen. Då dom så starkt påpekar att grav inte är en sjukdom så är det pga grav komplikationer du ej kan jobba för så är det en sjukskrivning du ska söka. Gravpenning är bara till för om man har ett jobb med många tunga lyft eller jobb med olämpliga kemikalier typ.. Nu är jag ju fortfarande mammaledig med dottern och har dagar kvar så det räcker tills nästa bäbis kommer så jag behöver inte ens gå tillbaka till jobbet emellan :) skönt!

• lycka 4

Har galet mycke sd nu på kvällen å dom är riktigt kraftiga och ihållande fy!!

• PIO

Lycka 4- om ja va du så skulle ja ringa förlossningen o få prata med någon. Bara för Säkerhetsskull. Usch vet hur det är att ha mycket o täta sd som är jätte obehagliga o ihållande. Förstår din oro!!

• lycka 4

Ja jag ska av vakta till o morgon tänkte jag

• NinnaBus

Öm i magen sedan i morse. Molar nedtill mest... Haft lite sammandragningar idag, men inte så mycket mer än de senaste dagarna. Och inte mer ont under sammandragningarna...
    Funderar på om molvärken kan bero på tillväxtperiod... Haft så i perioder förut med.
    Bebis har varit väldigt aktiv idag, knappt en lugn stund... Hoppas att den tänkt sova i natt...

Känns gott att det är helg nu.

På måndag blir det nytt ultraljud. Ska bli mysigt att få se bebis igen.