• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Hemmamorsan

Åh va skönt att höra att de var fler som har varit sällan hos bm. Jag skall nog ringa och boka en tid i nästa vecka för det hade varit gott att få lite koll på järnvärdet nu iaf. =
    På Lördag är det barnbytardagar här i närheten,, då lämnar folk in alltifrån kläder, skor, leksaker, vagnar, cyklar sportutrustning och barnmöbler.. Allt..som e barnrelaterat. för att sedan få det sålt till superlåga priser. Tänkte passa på att handla lite där inför bebis. Hoppas på att hitta ett babygym, badbalja, skötbädd, parasoll, mjuka små byxor och solhattar.
    De sista som kan tänkas behöva införskaffas. Antar väl att det blir en hel del till. Billigt och himla skojigt! =)

• Lina007

Efter att ha sökt min barnmorska både per telefon och mejl halva dagen ringde jag till slut förlossningen och rådfrågade dem vad jag skulle göra. De hänvisade mig till vårdcentralen för att lämna ett urinprov.

Kom dit tjugo minuter innan de stängde och fick lämna ett prov. Hade tydligen väldigt mycket vita i urinen och fick en tio dagars-antibiotikakur. Nu ska det onda bort!!

En liten reminder till mig själv; besök vårdcentralen innan stängningsdags, då går det undan!

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • zenoble

Tre flickor: ja visst börjar det närma sig men känns ändå ganska långt bort fast det inte är det egentligen. Jag börjar känna pirret i magen nu när tiden går fortare och man kommer närmare.. Spännande!

Vad jobbigt att du inte gått upp nåt, men bebisen tar med all säkerhet det den behöver. Bara du mår bra?! Du som blir lidande ju.

Här är det i alla fall inga problem att gå upp kan jag säga ;)

• MissFörstånd

Vi hade en acta graco logico s med bas till dottern och vi var Supernöjda med den och nu ska vi få låna en likadan av en kompis, känns toppen. Jag upplevde den aldrig som tung, men jag har heller aldrig provat någon annan .

• Ensortsmamma

Gammelmamma: ne de fråga jag faktiskt inte, tyvärr. Men har kikat runt nu på gamla familjelivstrådar. Hitta då något kul, dels att de gör könsul i Jönköping ( vet inte vart du bor men vi bor i Falköping) SEN., så va de en som vart på KSS pga av sammandragningar och då de gjort vaginaltul och vanligt, och de fick veta att de vänta en flicka. Så de finns tydligen undantag!

• Baby1112

Tror Katzin gör köns-UL i Jönköping... Privat mottagning... (fast är inte säker)

• Tre Flickor
    zenoble skrev 2012-03-01 20:20:56 följande:
    Tre flickor: ja visst börjar det närma sig men känns ändå ganska långt bort fast det inte är det egentligen. Jag börjar känna pirret i magen nu när tiden går fortare och man kommer närmare.. Spännande!
    Vad jobbigt att du inte gått upp nåt, men bebisen tar med all säkerhet det den behöver. Bara du mår bra?! Du som blir lidande ju.
    Här är det i alla fall inga problem att gå upp kan jag säga ;)
    Tack, skönt att höra. Jag blir ju lite orolig när vikten inte går upp. Lyckades gå upp nästan 8 kg förra gången och då kom det ut en pigg tös på 3,2 kg. Jag mår helt okej tror jag, äter ju som en häst så näringsbrist borde jag inte drabbas av haha. Järnvärdet som kan spöka möjligtvis men det antar jag kollas upp i vecka 29.

Jag tycker att den här graviditeten har gått otroligt fort om jag jämför med tidigare. I början var det mest bläää och må illa men när det gick över så har tiden verkligen rusat iväg och ännu snabbare lär det nog gå när det börjar våras, härligt Glad 
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-01 20:30:49 följande:
    Gammelmamma: ne de fråga jag faktiskt inte, tyvärr. Men har kikat runt nu på gamla familjelivstrådar. Hitta då något kul, dels att de gör könsul i Jönköping ( vet inte vart du bor men vi bor i Falköping) SEN., så va de en som vart på KSS pga av sammandragningar och då de gjort vaginaltul och vanligt, och de fick veta att de vänta en flicka. Så de finns tydligen undantag!

OK jag bor i Hjo så Jkpg vore perfekt. Jag har försökt kolla runt men hittar inget där. Jag är ganska dålig på att leta på datorn i och för sig. Vi frågade på KSS men det gjorde de inte där. Lite synd att man inte kan få välja.
  • PojkarnasMamma85

Jag har börjat förstå nu att det faktiskt kommer en bebis relativt snart! Är SÅ sugen på att boa, men är mer orolig för det denna gång än förra. Tänk om nåt händer liksom...

Hoppas jag får sova i natt, sonen ligger med magsjuka och har kräkts 7 gånger sen kl 16. Så fort han får i sig något, även vätska, så åker det upp direkt igen. Nu har han lite lite vatten i magen, och det verkar som han somnat. Hoppas han får sova hela natten, eller i alla fall ett par timmar.

• gizmolarson

Pojkarnasmamma- ge han inte för mycket vatten på en gång utan lite,lite åt gången.. Hoppas han blir frisk snart