• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    gizmolarson skrev 2012-03-01 22:00:45 följande:
    Pojkarnasmamma- ge han inte för mycket vatten på en gång utan lite,lite åt gången.. Hoppas han blir frisk snart
    Ja, jag försöker göra det. Första gången han drack var jag inte riktigt med så då hinkade han i sig och det spruta ut som en vulkan. Andra gången fick han lite i taget men kom upp ändå. Nu tredje gången fick han ännu mindre i taget och än så länge (peppar peppar...) så får han behålla det.
  • gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-03-01 20:52:57 följande:
    Tror Katzin gör köns-UL i Jönköping... Privat mottagning... (fast är inte säker)

tack, ska kolla detta:)

• gizmolarson

Har jag sagt att ammningskudde har varit den bästa sak jag någonsin har köpt å haft när jag har varit gravid och efteråt.. kan stark rekomendera, fick slänga min gamla som jag köpt på Ullared efter 3 år och 2 graviditeter, välanvänd å sliten ..längtar till jag vi ska ner å handla för då ska jag köpa 2 st..

• Uddabus

Sy egna... O fyllningen från dem andra kunde du ha använt i den nya..

Så dem som ett L :)

• LillSnurr82

Köpte en amnings kudde nu när jag var på Ullared. Men inte använt den nu, har du den när du sover eller vad? Tänkte mest att den kan vara skön att ha när man just ammar. Men kanske är bra till annat oxå?

• Dancia

Tre flickor: Jag säger inte som alla andra att bebisen tar vad den behöver för det är inte helt säkert. Jag tror att den tar exakt vad den behöver första halvan av graviditeten, men att det därefter inte är säkert om man inte går upp i vikt. Mycket beror nog dock på hur mycket man har att ta av. Första graviditeten gick jag ner 10 kg, och gick sen upp 3,5 av de 10 innan förlossningen. Inte mycket mao och sonen vägde bara 2755 gr fullgången. Andra graviditeten gick jag ner 8 kg i början och gick sen upp 10 kg innan förlossningen och dottern vägde 3480 gr fullgången. Så dottern lade på sig bra mycket mer än sin storebror eftersom jag ökade bättre i vikt med henne.

Eftersom BM verkar vilja ha lite koll på din vikt så kanske hon kan boka in en tid för tillväxtUL om du inte går upp i vikt? Det är ju det bästa sättet att veta om bebisen får vad den behöver och växer som den ska :).

• gizmolarson

Har den som mellan benen , som kudde mm

Äh så billigt att köpa en på Ullared.. Dom är bäst..