• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

107 dagar kvar till bf :) o. En vecka är man under 100 strecket ..

• stjärnfrukt

Jag har 104 dagar kvar till bf såg jag, IIIIHHH nu pirrar det i kroppen! Snart ligger min lilla son som en groda på magen här i stället för i Hjärta 

• stjärnfrukt

2 dagar efter förlossningen & jag slog mig ner i amningsfotöljen med min lilla flicka för första gången! Sen låg hon så mot mig eller sin pappa i flera veckor, konstant & ville bara ha närhet! 
  • LillSnurr82

Bäbis i magen är hel vild! Inget minne av att min dotter var så vild i magen...:/ med tanke på hur vild dottern är nu även om hon var lugn i magen gör mig livrädd för HUR vild syster/bror kommer vara...:S

• Sweet life
    LillSnurr82 skrev 2012-03-02 10:02:38 följande:
    Bäbis i magen är hel vild! Inget minne av att min dotter var så vild i magen...:/ med tanke på hur vild dottern är nu även om hon var lugn i magen gör mig livrädd för HUR vild syster/bror kommer vara...:S
    Samma här...

Igår när vi skulle sova var det full fart. Jag kunde inte somna och när jag vaknade i morse drog det igång igen.. Magen studsar och flyttar på sig hela tiden.. Underbart, men ibland vill man ha liiite lugn bara..
  • LillSnurr82

Ja nån gång kan h*n ju vara lugn och sova tycker jag.. Men antagligen gör h*n det när jag sover .

• gizmolarson

Åh har haft tenta i 4 timmar å att tenta å va gravid å ha influensa är absolut ingen bra kombination.. Men nu är det lov iaf..

• IdaElinLivia040611

Min lilla kille e också helvild i magen. Kan nästan kännas lite läskigt när jag ligger på rygg i sängen och ska sova, för då liksom ser man hur han far runt genom huden. Men e så glad att jag känner honom titt som tätt. Det var en natt jag vaknade vid 4 och det var alldeles stilla i magen och förblev så i säkert en timme. Då hann jag nojja upp mig och började tillslut peta och buffa på magen. Och tillslut vaknade han och levde om men bara på den timmen hann man få hjärtat i halsgropen. 
    Så gärna röj i magen säger jag Hjärta .

Min chef ringde från jobbet igår och ville träffas för ett möte om nya omstrktureringar. Jag e ju mamma ledig och har anmält att vara det till jan 2013, men nu är jag ju gravid igen och jag har velat vänta till v 25 innan jag sa något med tanke på vad som hände senast. Tänkte säga det efter mitt UL den 7 mars. Men nu blir det till  att visa magen redan idag. Undrar vad hon säger.
    Har tänkt att vara föräldraledig till jan 2014 om jag får plats på dagis då. Vi får se. Jag gör ju inget fel direkt. Känns kanske extra konstigt då jag blev gravid en månad efter att jag börjat på det nya jobbet.
    Va lite jobbigt att berätta det för chefen. Men hon tog det bra.

Allt e annars lugnt med magen. Jag rör mig ju knappt och lyfter ingenting. Har bara varit ute en gång på hela veckan. Känns lite som man sitter i fängelse, men allt e bättre än sängläge på sjukhuset.

Härlig solig fredag e det också. Satt 2 timmar i solen på ballkongen och det var så varmt. Gud va jag längtar till den riktiga våren {#emotions_dlg.flower} 

Ha en mysig helg nu alla fina mammor!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-02 07:25:05 följande:
    Jag köpte en graviditetskudde från jollyroom och skulle ibte klara mig utan en! Ni som har erfarenhet av amningskude, underlättar det amningen? Är det något jag borde köpa?
    Ja, det tycker jag. Fick inflammationer i axlarna med första barnet då jag satt för ihopkrupen och spänd när jag ammade. Ska nog ta fram min nu och fylla på med lite mer kulor och börja att ha den i sängen. Kanonskön att ha som stöd under magen när man sover.