• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Kul med hus pepita grattis! vill också! :)

bebis har verkligen levt rövare i magen heeela natten, inte kunnat sova! Han drar liksom med armar och ben över magen ganska obehaglig men häftig känsla. känner också de små fossingarna mot revbenen.. Vill ha bebis utanför magen och inte innanför! Glad

• RocketQueen

Dancia: Ja just det! Det var du som kom med den fantastiska iden Den där stolen räddade mig igår, såg nog ganska roligt ut när jag satt och diskade jättestora kastruller balanserandes på stolen hahaha

Är det nån annan än jag som svullnar? Jag tycker att jag blir större för varje dag som går! Jag har fått plocka av mig förlovningsringen redan (vigselringen är en storlek större så den klarar sig) och på kvällarna är fingrarna så svullna att det gör ont att böja dom. Och nu tycker jag att jag känner hur hela jag växer åt alla håll fast jag äter som jag ska och vikten är där den ska :-/

• RocketQueen

Dancia: Ja just det! Det var du som kom med den fantastiska iden Den där stolen räddade mig igår, såg nog ganska roligt ut när jag satt och diskade jättestora kastruller balanserandes på stolen hahaha

Är det nån annan än jag som svullnar? Jag tycker att jag blir större för varje dag som går! Jag har fått plocka av mig förlovningsringen redan (vigselringen är en storlek större så den klarar sig) och på kvällarna är fingrarna så svullna att det gör ont att böja dom. Och nu tycker jag att jag känner hur hela jag växer åt alla håll fast jag äter som jag ska och vikten är där den ska :-/

• UnderbaraPojke
    RocketQueen skrev 2012-03-03 09:55:54 följande:

Här är en till som svullnar .... förlovningsringen ´åkte redan vid v15 typ ... har fått riktiga korvfingrar =/
    Fötter och vader är fruktansvärda ... speciellt på natten.
    Nu har ju även min vikt sprungit iväg duktigt ....

Måset jag säga att jag längtar tills detta är över *haha*
    vill få ut bebisen och få tillbaka kontrollen på min kropp.
  • Dancia
    RocketQueen skrev 2012-03-03 09:56:05 följande:

Vad jobbigt att du redan börjat svullna :(. Det positiva är ju iaf att det är något som försvinner väldigt fort efter förlossningen. Jag har inte svullnat något alls nästan mina tidigare graviditeter och inget än heller, så jag hoppas jag slipper :).
  • MissFörstånd

Idag tycker jag synd om mig själv kan jag lova! Fint väder så sambon och dottern drog iväg till svärisarna för att var ute på sjön och mysa, grilla korv och åka skoter. Vad gör jag?! Sitter hemma i soffan med en foglossning som långsamt dödar mig!! Jag vill också vara med, men det går inte!

Jag sitter på dotterns höga matstol när jag lagar mat, det är räddningen för mig också .

98 dagar kvar

• Dancia

Usch vilken morgon/förmiddag. Har lämnat 2 anmälningar och pratat med poliser. Ena anmälan var mot en hund som dödade grannens katt på vår altan i morse (den har dödat en annan grannes katt tidigare). Hunden springer lös ofta och vi känner oss väldigt otrygga med tanke på våra barn och vår egen katt.

Medan jag står i telefonkö till polisen kommer ägaren och står precis utanför vår tomt och säger att vi ljuger, att hans hund absolut inte skulle döda en katt, jag svarar med att jag såg ju det själv och katten ligger här död täckt med hundsaliv så det finns ingen tvekan. Han kallar oss för typiskt svenskar som anmäler sånt här och att han känner en i Malmö och nästa gång kommer han inte själv. Han menade alltså att nästa gång har han någon med sig som kan skada oss, så vi ska passa oss. Dessutom uppmanar han min man att komma ner på gatan flera gånger men min man stannar kvar för vi upplevde även det som tydliga hot. När vi säger att polisen är på väg skrattar han oss i ansiktet och säger att de inte kan göra ett skit. Nu har han fått en rejäl tillsägelse från polisen som tog emot min anmälan och anmälan är gjord, men tyvärr kommer det nog inte kunna göras så mycket. Jag hoppas iaf att han kommer få djurförbud, tvingar de honom att göra sig av med denna hunden så kommer han bara skaffa en ny och antagligen förstöra den lika mycket om han inte får djurförbud. Det är ju han som förstört hunden och gjort den farlig. Usch, känner mig otrygg och kommer inte våga gå ut själv. Har redan känt mig rädd för den mannen men nu när han tydligt hotat oss är det ännu värre. Tur att min man är hemma hela helgen.

• MissFörstånd

Dancia - men fy vad otäckt!!! Helt rätt av er att anmäla även om det inte är så kul och speciellt inte när det blir personligt hot mot er. Egentligen skulle ni ha filmat händelsen med hunden så kunde han inte ha sagt något alls!