• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2012-03-02 09:59:18 följande:
    2 dagar efter förlossningen & jag slog mig ner i amningsfotöljen med min lilla flicka för första gången! Sen låg hon så mot mig eller sin pappa i flera veckor, konstant & ville bara ha närhet! 
    Fin bild! Så var vår son också. På natten sov han antingen med huvudet i pappas armhåla eller på någon av våra bröst. Riktigt närhetstörstande och är fortfarande det delvis vid 6 års ålder. Föddes en månad förtidigt och jag tror att det gjorde att han behövde än mer närhet. Lillasyster var inte likadan.
  • fliisan01

98 dagar kvar till BF!!!!! längtar ihjäl mig!

• PojkarnasMamma85

Fick världens magvärk för några timmar sedan. Det värsta gick dock över med Alvedeon och en varm dusch, men är fortfarande mer än öm i magen...man blir lätt orolig. Men samtidigt krånglar min hårda mage, så kan ju vara nåt med det också.

• Pepita

Jag är oxå sugen på en aminingskudde. Men ska nog ge mig på att sy en mest för att jag vill lära mig sy lite

Sen måste jag bara berätta en helt sjuk grej, Vi har köpt hus! Jag kan inte förstå det...allt gick så fort men jag är så himla glad. Nu kommer vi ha ett hus att växa i

Hoppas ni får en mysig fredagkväll!     

• Baby1112

Grattis Pepita! Hus är en härlig känsla... Vi flyttade för tre månader sen till vårt första hus och har precis bott in oss! Skrattande

Förstår inte hur jag ska hinna med två barn. Veckorna går i raketfart... Hinner knappt tänka!!!
    Vill så gärna bara sätta mig ner och njuta av graviditeten, men hinner inte.

Inser nu att det är lite mycket med ett nytt hus som måste fixas lite på, precis avklarat 30-års kalas, bröllop om mindre än två månader, veckan efter det fyller dottern ett år... Kanske kan börja njuta i maj???

Ska på massage på tisdag, kanske hjälper att slappna av. Tror inte det är hälsosamt att stressa såhär, vaknar mitt i nätterna och börjar göra listor på allt som måste fixas... Obestämd

Igår jobbade jag ett pass. Hoppar in då och då på min ledighet för att hålla mig uppdaterad och att få ett avbrott i vardagen. Är faktiskt kul att komma till jobbet och prata med vuxna människor om annat än bebisar... :)

Imon så ska jag på kick-off med jobbet och kommer hem på söndag. Känns lite vemodigt att lämna dottern en hel natt sådär. Hon har ju pappa, men känns ändå konstigt att vara borta så länge.

Mini har börjat leva loppan i magen, är mysigt... Längtar mer och mer för varje dag. Går med skräckblandad förtjusning och väntar på förlossningen...

Långt inlägg... :)

Nu ska jag ta sikte på sängen... Bussen går halv åtta från jobbet imon. *gäsp*

Sådär ja
  • Hemmamorsan
    emma78 skrev 2012-03-02 08:32:16 följande:
    Hemmamorsan: vi har oxå bytardag här imorgon....hoppas att det inte är samma,för jag har ju oxå tänkt att shoppa alla de där sakerna hihihihi

V 26 idag:)) tiden går tjejer!!!underbart!!!
    Ska åka och köpa babyskydd idag...blir ett Brio Primo med bas hittade ett på blocket,använt 6 mån 800:- passade oss perfekt! Passar även till vagenen....
    Vattengympa idag oxå:)) längtar efter att få gå ner i det varma vattnet igen.....underbart!!

På tal om försäkringskassan så skrev jag ju häromdagen om min make som blev ifrågasatt när han vabade på sonens sportlov.....men de tog sitt förnuft till fånga och vi fick pengarna!!Det jobbar tydligen mänskliga även på FK:))

Ha en härlig fredag alla vänner:))        
    Haa!! De var ju lite häftigt faktiskt! skulle så vara fallet brukar de finnas rätt mkt av allt de där ! =D
    Vi bor i Ale kommun förövrigt.
    Vi har faktiskt köpt babyskydd med, köpte det via en facebooksida .. så det fanns i närheten väldigt praktiskt!
  • Bumman79

Ser att många gillar amningskuddar..jag har flera ggr kollat på dem på Babyproffsen men trott att det var ännu en onödig grej som man kan slösa pengarna på...men det kanske inte är det ändå :P.
    Är det ngn speciell ni kan rekommendera?

• gizmolarson

Bumman79- jag tycker att du ska köpen en med bumull i , min kompis köpte en med typ mjuka pärlor i och var inte alls nöjd med den..

• Bumman79
    gizmolarson skrev 2012-03-02 23:39:25 följande:
    Bumman79- jag tycker att du ska köpen en med bumull i , min kompis köpte en med typ mjuka pärlor i och var inte alls nöjd med den..
    Aha jo men det är de med bomull jag har tittat på..de kostar typ 399 spänn å uppåt man kan ju köra på det billigare priset då...