• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Ja fyndade en amningskudde på coop för typ 2-3 månader sen. 59 kr gav ja för den. Den hade kostat 199 tror ja o de hade ett jätte bra erbjudande den dagen ja va där. Fanns i olika färger, tyget är jätte mjukt och de är typ vanligt kuddstoppning i alltså inga sådana där kulor. Har inte använt den än men den känns så mjuk o go. Kanske dax att ta fram den o se om den är bra tex när man ska sova o inte hittar någon bra sovställning. :)

• fliisan01
    PIO skrev 2012-03-02 23:54:06 följande:
    Ja fyndade en amningskudde på coop för typ 2-3 månader sen. 59 kr gav ja för den. Den hade kostat 199 tror ja o de hade ett jätte bra erbjudande den dagen ja va där. Fanns i olika färger, tyget är jätte mjukt och de är typ vanligt kuddstoppning i alltså inga sådana där kulor. Har inte använt den än men den känns så mjuk o go. Kanske dax att ta fram den o se om den är bra tex när man ska sova o inte hittar någon bra sovställning. :)
    Jag sov med min amningskudde igår natt och sov jätte bra! 
    Skönt med stöd mellan knäna och magen Glad 
  • Bumman79

Va kan man sova med amningskudden oxå? Det visste jag inte..trodde den var till för barnet att ligga på....:P

• Dancia

Grattis till husköpet Pepita! Det är verkligen en speciell känsla med eget hus :).

• RocketQueen

Idag har mina fogar gått in för att göra mitt liv så svårt som möjligt verkar det som. Jag har sååå ont!!!! Får väl se om jag lyckas somna, ska jobba imorgon så jag har inte tid att ligga sömnlös heller... Men lite självförvållat är det kanske, stod och lagade mat i ett par timmar men sen tycker jag i nästa sekund att det inte alls är självförvållat, man måste ju kunna laga mat! Sen kom ja på att någon annan här i tråden skrev att dom hade en barstol i köket som de satt på när de lagade mat. Bästa tipset! Vårt kök är dessutom avlångt så jag kunde sitta på min stol och nå både spis, kryddor och kylskåp samtidigt. Så tack för det tipset vem du nu var Synd att ja kom på det så sent bara

• Dancia
    RocketQueen skrev 2012-03-03 00:39:00 följande:
    Idag har mina fogar gått in för att göra mitt liv så svårt som möjligt verkar det som. Jag har sååå ont!!!! Får väl se om jag lyckas somna, ska jobba imorgon så jag har inte tid att ligga sömnlös heller... Men lite självförvållat är det kanske, stod och lagade mat i ett par timmar men sen tycker jag i nästa sekund att det inte alls är självförvållat, man måste ju kunna laga mat! Sen kom ja på att någon annan här i tråden skrev att dom hade en barstol i köket som de satt på när de lagade mat. Bästa tipset! Vårt kök är dessutom avlångt så jag kunde sitta på min stol och nå både spis, kryddor och kylskåp samtidigt. Så tack för det tipset vem du nu var Synd att ja kom på det så sent bara

Förstår precis vad du menar. Man vill ju inte bli så "handikappad" av foglossningen att man inte ens kan laga mat. Men så illa är det när foglossningen är riktigt j*vlig. Det är jag som brukar sitta på barstol när jag lagar mat, så roligt att någon fått nytta av mitt tips :). Det är ju suveränt att du kan nå det mesta från en plats i köket också :). Hoppas du kan få lite sömn nu innan jobbet imorgon :).
  • lycka 4

Godmorgon tjejer ! Har varit uppe sen 05:30 . Min man ska upp till stockholm på jobb och tog med sig min dotter som ska tillbaka till sin pappa efter en veckas sportlov.

Lilltjejen här i magen lever också rövare konstant och jag tycker det är jätte mysigt förutom när hon "krafsar " mig långt ner i magen det är riktigt obehagligt ;)

• Havsjungfrun
    gizmolarson skrev 2012-03-02 23:39:25 följande:
    Bumman79- jag tycker att du ska köpen en med bumull i , min kompis köpte en med typ mjuka pärlor i och var inte alls nöjd med den..
    Jag har en med stanolitkulor i som jag använt under två graviditeter och amningar. Tycker att den varit jättebra eftersom man verkligen kan forma den som man vill. Nu ska jag dock fylla på med fler kulor.
    Bumman79 skrev 2012-03-02 22:28:31 följande:
    Ser att många gillar amningskuddar..jag har flera ggr kollat på dem på Babyproffsen men trott att det var ännu en onödig grej som man kan slösa pengarna på...men det kanske inte är det ändå :P.
    Är det ngn speciell ni kan rekommendera?
    Sy en, billigare och du kan själv reglera fyllningen.

• Pepita

[quote=63808145][quote-nick]Baby1112 skrev 2012-03-02 21:13:02 följande:[/quote-nick]Grattis Pepita! Hus är en härlig känsla... Vi flyttade för tre månader sen till vårt första hus och har precis bott in oss!

Förstår inte hur jag ska hinna med två barn. Veckorna går i raketfart... Hinner knappt tänka!!!

Vill så gärna bara sätta mig ner och njuta av graviditeten, men hinner inte.

Inser nu att det är lite mycket med ett nytt hus som måste fixas lite på, precis avklarat 30-års kalas, bröllop om mindre än två månader, veckan efter det fyller dottern ett år... Kanske kan börja njuta i maj???

Ska på massage på tisdag, kanske hjälper att slappna av. Tror inte det är hälsosamt att stressa såhär, vaknar mitt i nätterna och börjar göra listor på allt som måste fixas...

Igår jobbade jag ett pass. Hoppar in då och då på min ledighet för att hålla mig uppdaterad och att få ett avbrott i vardagen. Är faktiskt kul att komma till jobbet och prata med vuxna människor om annat än bebisar... :)

Imon så ska jag på kick-off med jobbet och kommer hem på söndag. Känns lite vemodigt att lämna dottern en hel natt sådär. Hon har ju pappa, men känns ändå konstigt att vara borta så länge.

Mini har börjat leva loppan i magen, är mysigt... Längtar mer och mer för varje dag. Går med skräckblandad förtjusning och väntar på förlossningen...

Långt inlägg... :)

Nu ska jag ta sikte på sängen... Bussen går halv åtta från jobbet imon. *gäsp*[/

Tack! Det ska bli otroligt spännande och roligt! Kan inte förstå att vi ska ha så många rum Vi bor idag i en tvåa så är en enorm skillnad att flytta till hus, å tomt har man med Helt underbart ska det bli!

Oj, vad du hade mycket att stå i. Vi gifte oss i Maj föra året och jag tyckte att det var tok mycket att fixa. Och då kunde jag ändå fokusera på bara bröllop.

Hoppas du hittar en lucka och andas på!

• Pepita
    Dancia skrev 2012-03-03 00:10:33 följande:
    Grattis till husköpet Pepita! Det är verkligen en speciell känsla med eget hus :).

Tack! Ja, det känns väldigt stort och vuxet