• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    gizmolarson skrev 2012-03-02 00:02:35 följande:
    Har den som mellan benen , som kudde mm

Äh så billigt att köpa en på Ullared.. Dom är bäst..

Vad kostar den på ullared? Ska dit den 22 och ska köpa en om det är bra pris :). Vill helst inte lägga 400-500 som de kostar i babyaffärerna.
  • RocketQueen
    Dancia skrev 2012-03-02 00:20:29 följande:
    Vad kostar den på ullared? Ska dit den 22 och ska köpa en om det är bra pris :). Vill helst inte lägga 400-500 som de kostar i babyaffärerna.
    Jag var där för ett tag sen och då var dom slut men korgen med pris stod kvar, tror de låg runt 250 men är inte helt säker...
  • Uddabus

Ja men om man har en bit att köra till Ullared eller inte åker dit speciellt ofta typ va 10 år så blir det billigare att sy en egen... Tar inte lång tid alls

• PojkarnasMamma85

Jag köpte en graviditetskudde från jollyroom och skulle ibte klara mig utan en! Ni som har erfarenhet av amningskude, underlättar det amningen? Är det något jag borde köpa?

• lycka 4
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-02 07:25:05 följande:
    Jag köpte en graviditetskudde från jollyroom och skulle ibte klara mig utan en! Ni som har erfarenhet av amningskude, underlättar det amningen? Är det något jag borde köpa?
    Jag provade en av gånger na men tyckte inte att jag behövde den men det är nog en smaksak.
  • emma78

Hemmamorsan: vi har oxå bytardag här imorgon....hoppas att det inte är samma,för jag har ju oxå tänkt att shoppa alla de där sakerna hihihihi

V 26 idag:)) tiden går tjejer!!!underbart!!!
    Ska åka och köpa babyskydd idag...blir ett Brio Primo med bas hittade ett på blocket,använt 6 mån 800:- passade oss perfekt! Passar även till vagenen....
    Vattengympa idag oxå:)) längtar efter att få gå ner i det varma vattnet igen.....underbart!!

På tal om försäkringskassan så skrev jag ju häromdagen om min make som blev ifrågasatt när han vabade på sonens sportlov.....men de tog sitt förnuft till fånga och vi fick pengarna!!Det jobbar tydligen mänskliga även på FK:))

Ha en härlig fredag alla vänner:))        

• stjärnfrukt

Ser att ni pratar amningskudde! Min mamma sydde en åt mig som jag fick när jag kom hem från bb. Hade inte tänkt köpa en för jag trodde det kanske var onödigt, men jag använde den varje dag! Jämt! Min sambo också ibland!

Nu var ju vår tjej sån att hon sov bara i mammas eller pappas famn, ville amma mkt och läääänge och då var amningskudden p e r f e k t !  Hade den även som skydd i sängen på natten så hon inte skulle kunna rulla ur när hon var liten, också jättebra! Sen var den även bra när hon började sitta för då kunde man lägga den på golvet som stöd Glad En multikudde borde den heta! 

• gizmolarson

Jag har köpt på Ullared för 140 :- fast det var för ca 2 år sen så dom har säkert höjds lite..
    Men jag ska ju ner till Ullared därför så köper jag ist för att sy..

• LillSnurr82

Har för mig min kudde kosta 140:- men kanske var 240:- var ju där 30 januari tror jag det var.

• gammelmamma

Jag har aldrig haft amningskudde. Har aldrig känt behovet men nu har jag sett att det finns en som man kan rulla i hop till babysitter när man inte har den som amningskudde, någon som har erfarenhet av en sån?. I sängen använder jag ett ihoprullat täcke, går också bra;)