• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Är det fler som har vansinnig trötthet igen eller är det bara för att jag varit sjuk?

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-03-03 15:59:32 följande:
    Är det fler som har vansinnig trötthet igen eller är det bara för att jag varit sjuk?
    Samma här, har börjat med Blutsaft för att se om det hjälper. Idag första lediga dagen efter arbetsveckan är jag totalt slut.
  • emma78

häe har det varit "babyshopping" på hög nivå i två dagar:)))
    Babyskyddet som vi skulle köpa via blocket var superfint!!!Bas enheten var inte ens uppackad ur kartongen! idag var det bytardag här där jag bor! kom över en jättefin babysitter( i kartong) ,en amningskudde och ett par mammatights för 175:-!!!!hittade även jättefina påslakan till vagnen igår när jag gick en runda på stan....."Babyhörnan" i varadagsrummet växer i stadig takt.) hade glömt hur roligt det är att shoppa babysaker.....!

Svullen är bara förnamnet kan jag säga!! särskillt vristerna....efter en dag på jobbet känner jag mig dubbelt så stor som på morgornen:(( superjobbigt!!

Läääängtar så till måndag då jag äntligen har min tid hos BM!! Att äntligen få höra hjärtljudenHjärta    

• Havsjungfrun
    emma78 skrev 2012-03-03 16:19:51 följande:
    häe har det varit "babyshopping" på hög nivå i två dagar:)))
    Babyskyddet som vi skulle köpa via blocket var superfint!!!Bas enheten var inte ens uppackad ur kartongen! idag var det bytardag här där jag bor! kom över en jättefin babysitter( i kartong) ,en amningskudde och ett par mammatights för 175:-!!!!hittade även jättefina påslakan till vagnen igår när jag gick en runda på stan....."Babyhörnan" i varadagsrummet växer i stadig takt.) hade glömt hur roligt det är att shoppa babysaker.....!

Svullen är bara förnamnet kan jag säga!! särskillt vristerna....efter en dag på jobbet känner jag mig dubbelt så stor som på morgornen:(( superjobbigt!!

Läääängtar så till måndag då jag äntligen har min tid hos BM!! Att äntligen få höra hjärtljudenHjärta    
    Stödstrumpor!!!!
  • snuppis

blev besviken på min mamma idag,, Vi var och gratta min storebror idag. På kalaset var jag sambon sonen min pappa min mamma min bror då och hans tjej. Vi pratade om vårt kommande barn (troligtvis en dotter) vi pratade om namn. jag vet att min sambo vill se det lilla livet innan vi bestämmer oss och det accepterar jag ju så klart jag vill också se henne. Men de är klart att alla kommer med olika förslag och de är kul. Då frågar om vi har några namn vi gillar jag har ju spånat googlat och funderat, jag gillar Nora och jag vet att mamma gillar det med. Alla andra där gillade det  också och ja sa ja de är fint men jag vet inte om älskling gillar det. (sambon) då väser mamma fort till honom att han får ge sig för alla andra gillar det..öhhh då tog gravid hormonerna vid ha ha, de är ju något mellan oss..skulle aldrig tvinga på barnet ett namn som inte sambon tycker om, 

• gammelmamma
    snuppis skrev 2012-03-03 17:22:34 följande:
    blev besviken på min mamma idag,, Vi var och gratta min storebror idag. På kalaset var jag sambon sonen min pappa min mamma min bror då och hans tjej. Vi pratade om vårt kommande barn (troligtvis en dotter) vi pratade om namn. jag vet att min sambo vill se det lilla livet innan vi bestämmer oss och det accepterar jag ju så klart jag vill också se henne. Men de är klart att alla kommer med olika förslag och de är kul. Då frågar om vi har några namn vi gillar jag har ju spånat googlat och funderat, jag gillar Nora och jag vet att mamma gillar det med. Alla andra där gillade det  också och ja sa ja de är fint men jag vet inte om älskling gillar det. (sambon) då väser mamma fort till honom att han får ge sig för alla andra gillar det..öhhh då tog gravid hormonerna vid ha ha, de är ju något mellan oss..skulle aldrig tvinga på barnet ett namn som inte sambon tycker om, 

Mammor är bra jobbiga ibland, just nu tycker jag att min är skitjobbig. Det värsta är att jag ju också är mamma/mormor, man måste verkligen tänka sig för:)
  • snuppis
    gammelmamma skrev 2012-03-03 19:20:29 följande:
    Mammor är bra jobbiga ibland, just nu tycker jag att min är skitjobbig. Det värsta är att jag ju också är mamma/mormor, man måste verkligen tänka sig för:)
    ha ha ja men jag kan tänka mig att ibland så slinker de ur både det ena och det andra =) 
  • Hemmamorsan

I dag var jag med kompisen på barnbytardagarna... hittade dock inte så mkt som sist när jag handlade till dottern.
    Fanns massor av tjejkläder men inte alls lika mkt sött till pojkar. =( hm. Men men,, fick iaf tag i en del pyjamasar å de e ju rätt tråkigt att köpa ändå nytt, Så jag satsar nog på lite nytt sen  i stl 62.. då de vi har e lite nött.
    Söta filtar hoppas jag hitta på stan nu då... Lindex har nog några söta. nån som har tips där man kan köpa sådana där mjuka bomullsfiltar i fina tyger .. max 150kr st...??

• RocketQueen

Vi har svärföräldrarna på besök den här helgen. Och just den här helgen jobbar jag hela dagarna vilket betyder att jag när jag kommer hem har jag så ont i fogarna att jag börjar grina bara nån tittar lite på mig. Så trots att jag tycker att det är jätteroligt att ha dom här smet jag faktiskt in i sovrummet med datorn och kröp upp i sängen där jag kan sitta och tycka synd om mig själv framför melodifestivalen i lugn och ro. Känner mig rätt dum men jag vet att efter en sån tuff dag med foglossning deluxe och sammandragningar så är jag rätt nära ett smärre sammanbrott så det känns smartast att låsa in sig... Idag tyckte jag dessutom att mina sammandragningar har börjat göra lite ont, det har dom inte gjort tidigare...

• MarieG81

Hemmamorsan: Jag köpte en jättefin filt på Hemtex, 149 kr.