• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Tack för alla svar! Får rådfråga min BM imon. Nånting hoppas jag hjälper, annars blir jag ju helt handikappad framåt känns det som... :/

Lider med er som har sjuk foglossning!

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-03-12 14:14:18 följande:
    Då var man heltidssjukskriven nu då. Känner mig enormt lättad. Behöver inte plåga sig igenom arbetspassen med foglossning och sammandragningar. Just det där med sammandragningarna har gjort mig nervös eftersom dom faktiskt har gjort ont när jag jobbat. Antagligen för att jag inte har möjlighet att gå undan och vila där. Så jag har varit lite rädd för att nåt ska startas upp och lillkillen skulle komma för tidigt. Så nu är jag sååå lättad...
    Verkar som att många har mycket sammandragningar..jag tror att jag har haft det sällan från och till magen blir hård och det känns som att man vill stanna upp ibland...å ibland har det känts som mensvärk i magen...
  • Bumman79

Foglossning vad är värst med det? Jag har ibland ont när jag böjer mig ner det kan stråla ner mot rumpan/svanskotan ungefär...men jag kanske är ganska skonad där än..

• JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-03-12 21:49:38 följande:
    Jag håller tummarna för att det funkar för dig. Det har inte funkat på någon av mina graviditeter:(

Tackar :) hoppas du hittar någon lösning?
  • lycka 4

Jag tycker helt klart att värken i blygdbenet är värst aj aj aj , jag får ett sådant vidrigt tryck i samband m värken . Har alltid haft min foglossning koncentrerad fram :( känns dock som on jag inte ska klaga för mycke denna grav för trots allt så är det den här grav nummer 4 som hittills varit bäst

• Uddabus

Tycker det är värst baktill... Får sådana hugg att jag typ tappar benet... Ont som fan o ibland vågar jag inte ta det där steget eller gå över huvudtaget...

• RocketQueen

Är det nån mer som svullnat? Jag har fått ta av mig mina ringar och kan inte ens ha min klocka på mig längre. Och på kvällarna när det är som värst kan jag inte ens böja fingrarna utan att det gör sjukt ont. Fötterna är ju inte roliga de heller...

• Polarlantis

Uddabus: Har du testat mina övningar jag skrev om innan? Huggen du känner kommer från diskar som kläms i ryggen och inte från själva fogen, så du kan kanske få bort det men ändå ha kvar fogsmärtan..om du fattar vad jag menar? Har hjälpt mig massor!!!

Lycka4: jag har också mest fram nu och det är INTE skönt! Men tycker det är värst när jag varit still en stund så får jag bara rört på mig så blir det lite bättre men det känns ju hela tiden. Sover med kudde mellan benen nu och det gör faktiskt skillnad!

Rocket: jag börjar också svullna nu märker jag, prinskorvshänder igår, blä! Men dricka dricka dricka heeela tiden så hoppas jag på att klara mig ett tag till!

EGO: fler som har ont i revbenen när man sitter? Blir så sliten i kroppen efter en dag på jobbet, vill bara ligga ner eller gå en prommenad (fast då gör det ju ont överallt som inte är revbenen så klart). Några tips??

• LillSnurr82

Jag har svullnat om händerna. Fötterna är ok än så länge . När jag vänta dottern fick jag köpa sånna moonboats för de var de ända skor som jag fick på mig ..:) hoppas jag inte blir lika svullen denna gång.

• Ginny
    RocketQueen skrev 2012-03-13 00:49:19 följande:
    Är det nån mer som svullnat? Jag har fått ta av mig mina ringar och kan inte ens ha min klocka på mig längre. Och på kvällarna när det är som värst kan jag inte ens böja fingrarna utan att det gör sjukt ont. Fötterna är ju inte roliga de heller...
    Jag använder inte mina ringar längre för jag kan bli så himla varm och svullen om fingrarna ibland. Fötterna är skonade än så länge men min kompis som är i v. 37 var tvungen att låna sin pappas skor...