• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-03-12 20:22:49 följande:
    Mina fogar dödar mig. Speciellt framtill. Gick promenad i lördags och har fortfarande inte återhämtat mig. Kan man få bälte hos BM eller hur funkar det? Behöver nåt iaf, överlever inte tre månader till såhär... :/

Här får man både bälte och TENS och kryckor och rullstol genom sjukgymnastiken, dessutom är det gratis att låna, kostar ett besök, alltså 80 kr!!! 
  • RocketQueen

Ginny: Jag har köpt ett par på HM men det är ett tag sen nu. Men då fanns det inga på hemsidan utan jag hittade dom i en butik. Det verkar inte ovanligt att det finns mer kvar i butikerna än på hemsidan. Väldigt sköna är dom iaf... Och leggins i mammamodell brukar jag också ha hemma.

• mycketsaft

Ok, tack, ska försöka skjuta rygg när det blir för tungt :)

• Uddabus

Jaså??? Jag fick betala 160 kr för besök o sen 300 kr för bältet. Kryckor får man hyra för 70 kr för en st o får tillbaka 50 kr vid återlämnande

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-12 17:49:46 följande:
    Gammelmamma: förstår att de känns tufft för dig idag då:(
    Ja jag hoppas att vi får reda på det. Men med den oturen vi har så ska man aldrig ropa hej!

Dancia: vi ska dit nästa fredag 13.30, ska bli så spännande.
    ja det har känts lite konstigt, i dag hade jag kunnat veta, hade kunnat börja planera. Men men så är det, i bland tycker man inte lika. Jag är så uttråkad just nu så det är nog därför
  • JennieJ
    Baby1112 skrev 2012-03-12 20:22:49 följande:
    Mina fogar dödar mig. Speciellt framtill. Gick promenad i lördags och har fortfarande inte återhämtat mig. Kan man få bälte hos BM eller hur funkar det? Behöver nåt iaf, överlever inte tre månader till såhär... :/

Har oxå foglossning fram och där hjälper inte bälte, tens är inte heller helt bra då man sätter de runt om själva området detta berätta både min bm och sjukgymnast för mig. Så nu går jag på akupunktur för de är visst de enda som kan hjälpa
  • gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-03-12 21:30:52 följande:

Har oxå foglossning fram och där hjälper inte bälte, tens är inte heller helt bra då man sätter de runt om själva området detta berätta både min bm och sjukgymnast för mig. Så nu går jag på akupunktur för de är visst de enda som kan hjälpa

ja det är ju sant. Akupunktur hjälper inte på mig. Det är så konstigt för det hjälper mot migrän och så så jag borde vara mottaglig. JAg tycker bältet hjälper lite, men det är ju bara om man ska stå eller gå, vilket man oftast inte kan. Fram är värre på det sättet tycker jag. Fast jag blir mer handikappad av bakfogarna
  • JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-03-12 21:40:37 följande:
    ja det är ju sant. Akupunktur hjälper inte på mig. Det är så konstigt för det hjälper mot migrän och så så jag borde vara mottaglig. JAg tycker bältet hjälper lite, men det är ju bara om man ska stå eller gå, vilket man oftast inte kan. Fram är värre på det sättet tycker jag. Fast jag blir mer handikappad av bakfogarna

Åh jobbigt att de inte funkar :( själv varit där en gång bara än så länge så imon är de dax igen och efter de var 3-4 dag och sammanlagt 6 behandlingar till och börja med. Och hoppas verkligen de hjälper mig för kan knappt gå :(
  • gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-03-12 21:46:54 följande:

Åh jobbigt att de inte funkar :( själv varit där en gång bara än så länge så imon är de dax igen och efter de var 3-4 dag och sammanlagt 6 behandlingar till och börja med. Och hoppas verkligen de hjälper mig för kan knappt gå :(

Jag håller tummarna för att det funkar för dig. Det har inte funkat på någon av mina graviditeter:(
  • RocketQueen

Jag har ont i alla fogar känns det som. På kvällarna så använder jag tensen baktill då den iaf hjälper mig att slappna av så att jag sover bättre sen. Det står i instruktionerna att man inte ska använda den i närheten av magen om man är gravid då det teoretiskt sett kan påverka barnet.
    Men jag tycker inte att nåt hjälper ordentligt men man provat ju allt...