• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    emma78 skrev 2012-03-15 18:24:00 följande:
    måste bara få gnälla av mig lite.....
    Jag är såååå trött!!! Har inte sovit en hel natt på jättelänge.(( fogarna gör så ont!! värken går ända ner till knäna,och varja gång man ska vända sig i sängen är ju som ett helt projekt:( känner mig sååå fet och ful just nu!!
    Hade även ett samtal med FK idag då jag fortfarande inte fått några pengar:(( mitt ärende är inte färdigbehandlat fick jag till svar,skulle bli klart innan den 29 mars iaf.....men givertvis blir detta en supertuff månad med typ ett ton räkningar och båda barnen fyller år....allt på samma gång,såklart!!Tänk att det alltid är så....att det alltid ska vara flera tråkiga saker samtidigt....
    TACK alla ni som orkade läsa! Nu ska jag gråta en skvätt sen ska jag försöka sova en liten stund.....   

Jag lider med dig och känner igen mig, om det är någon tröst. Däremot har f-kassan funkat perfekt för mig. Det är jag jätteglad för.
  • gammelmamma

Har varit hos BM i dag. JAg måste ha världens bästa BM. Alla värden var bra. En tid har bokats för samtal om igångsättning, värktabletter och sömntabletter. Jag har även kommit med i en f-grupp som startar nästa vecka, det ska bli kul att ha något att se fram emot om

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-03-15 18:24:29 följande:

Ring förlossningen och fråga. Det är jättejobbigt att inte veta 
    Jag ska till min bm på måndag så har jag inte råkat ut för det igen innan dess (vilket jag innerligt hoppas att jag slipper) ska jag fråga henne. Kommer det tillbaka ringer jag definitivt förlossningen och hör med dem.
  • Zvartaliljan

Slapp valet om vaginalt vs. Kejsarsnitt...idag fick jag diagnosen Eds och en lapp till MVC-läkaren där det står att jag ska kejsarsnittas...jobbigt men samtidigt skönt o slippa ta det beslutet själv som de sagt innan...

• RocketQueen

Någon som har haft proteiner i urinen? Jag hade det idag och är väldigt svullen så nu blir det massor med kontroller för mig...

• Hemmamorsan

Jag måste fråga er. Jag har läst om fördelarna rep nackdelarna med detta med barnets avnavling... Känner mej alldeles förvirrad av detta.
    Låter ju bäst med sen avnavling för min bebis men att donera blod med tidig avnavling känns ju som mer gynnande för forkning och för sjuka barn.. Hur tänker ni??

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-15 20:03:28 följande:
    Någon som har haft proteiner i urinen? Jag hade det idag och är väldigt svullen så nu blir det massor med kontroller för mig...

Jag har inte haft det men min dotter hade, bra att det blir extra kontroller. Lycka till 
  • Polarlantis
    Havsjungfrun skrev 2012-03-15 17:55:05 följande:
    Ingen som varit med om liknande eller har en teori till varför jag fick så ont?
    Så fick jag också en natt, tror faktiskt det var luft som orsakade det hela. Var upp och rörde på mig, när jag väl lyckats komma ur sängen, gjorde sjukt ont, men sedan gav det med sig så sakteliga...Hoppas det bara var det som hände dig också!
  • Baby1112

Havsjungfrun: hade nåt liknande när jag väntade dottern. Kunde vakna av värk i magen, vilket ju var en sammandragning egentligen, ofta på ena sidan. Tog en stund innan det släppte och allt kändes bra... Vet dock inte varför det blir så, min dåvarande BM hade inget svar utan sa bara att om det inte släppte så skulle jag ringa in... Men det släppte alltid, efter ett tag iaf...

• Baby1112

Emma78: känner igen känslan! Mina fogar och en upprorisk dotter fick mig att börja gråta idag. Insåg att jag knappt kan gå utanför dörren längre... :/ Kändes ännu värre då min dotter vägrar vara själv, hon vill vara nära hela tiden just nu...
    Långt till juni just nu!