• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus
    MissFörstånd skrev 2012-03-15 15:09:40 följande:
    Jag har bra järnvärde men äter ändå järn .

Jag har kramp i benet idag, någon mer som känt så? Det gör skitont och ingenting hjälper.

Inte en hel dag så...
    Men får ofta kramp i benen på kvällen/natten om jag druckit för dåligt under dagen...
    Brukar fungera bättre om jag dricker ett par glas vatten innan jag lägger mig på kvällen.
    Fast då måste jag iofs upp och pinka efter ett par timmar, men hellre det än kramp i benen...   
  • Havsjungfrun
    Jag har bra järnvärde men äter ändå järn .

Jag har kramp i benet idag, någon mer som känt så? Det gör skitont och ingenting hjälper.
    Beror inte det på kaliumbrist. Har för mig att bananer är bra.
  • gammelmamma
    FiaA87 skrev 2012-03-15 13:26:29 följande:
    Oj, jag har inga problem alls (ta i träTungan ute).. har varken ont i magen eller är förstoppad.. Men det är väl ganska individuellt hur man reagerar. Jag mådde riktigt dåligt när jag åt Mitt Val Kvinna så det slutade jag med ganska snabbt!

Jag äter B12, det hjälper lite mot kramp, eller rättare sagt märker jag att jag har glömt att ta dom genom att få kramp, annars är det väl ganksa vanligt med kramp så här långt i graviditeten.
    vad skönt, jag tror du är den första jag har hört utanproblem. JAg var blodgivare förut och hade jätteproblem trots speciella tabletter. Min dotter blev dålig av Mitt Val Kvinna också. Som sagt det är ju så individuellt
  • MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-03-15 15:14:10 följande:
    Har du provat att sicka i dig salt? Det är ett gammal husmorsknep som min mamma tar till som ofta lider av kramp i fingrar, ben och ja överallt.. Funkar alltid. Ibland måste man ta mer, ibland mindre.. äckligt, men effektivt!

Ska genast provas, kan inte skada att prova :).
    NinnaBus skrev 2012-03-15 15:16:59 följande:
    Inte en hel dag så... Men får ofta kramp i benen på kvällen/natten om jag druckit för dåligt under dagen... Brukar fungera bättre om jag dricker ett par glas vatten innan jag lägger mig på kvällen. Fast då måste jag iofs upp och pinka efter ett par timmar, men hellre det än kramp i benen...   

Jag har haft till och från hela dagen, kan inte stödja riktigt på vänsterbenet. Riktigt äckligt. [quote=64012460][quote-nick]Havsjungfrun skrev 2012-03-15 15:23:09 följande:[/quote-nick]
    Jag har bra järnvärde men äter ändå järn . Jag har kramp i benet idag, någon mer som känt så? Det gör skitont och ingenting hjälper.
    Beror inte det på kaliumbrist. Har för mig att bananer är bra.[/ Då blir det till att prova bananer också . Är iofs väldigt dålig på att få i mig vätska, men det är jag alltid. Det har väl med min IBS att göra, blir alltid sämre då.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Uddabus

Magnesium brist ger kramper Bl.a.... Därför man ska äta bl.a. Banan...

Magnesium tabletter äter jag för rastlösa ben ... Som är som småkramper i muskler osv...

• Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-03-15 13:12:13 följande:
    Ja asså på min bm lät de som att ja får bestämma lite själv hur jag vill göra. Hon mena väl på att ja är inte tvungen att äta dom men vill ja så kan ja. Tror faktiskt att ja ska köpa järntabletter o prova. Ska tillbaka om två veckor o ta nya prover så då vet man ju om det hjälpt. De är ju inget farligt att äta järntabletter.
    Jag hade 109 i hb när jag var hos bm i v. 25. Eftersom min ferritinvärde var ok vid inskrivningen fick jag välja själv om jag ville ta järntabletter och i så fall varannan dag. Har valt att ta Blutsaft istället för att skona magen och mina hemmorojder. Ska till henne på måndag och då får jag se om de gjort någon nytta.
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-03-15 17:36:54 följande:
    Magnesium brist ger kramper Bl.a.... Därför man ska äta bl.a. Banan...

Magnesium tabletter äter jag för rastlösa ben ... Som är som småkramper i muskler osv...
    Ja visst, magnesium är det ju som hjälper i bananer och inte kalium. Fel av mig men värt att testa.
  • Havsjungfrun
    Havsjungfrun skrev 2012-03-15 10:20:50 följande:

Drömde inatt att jag hade jätteont i höger sida av magen pch inte kunde vända mig i sängen för att det gjorde så ont. Vaknade dock till och smärtan var på riktigt. Kändes som om någon högg mig med en kniv i magen, som en jättekramp som inte gav med sig. Blev jättrorolig och hela livmodern var stenhård. Kände inga fosterrörelser heller trots att jag klämde och kände. Provade med värmedynan på lägsta temperaturen och fter mycket om och men gav det med sig. Då var vi på väg att ringa förlossningen.
    Har kommit på att jag har en hel del sammandragningar nu men inte onda sådana.

Ingen som varit med om liknande eller har en teori till varför jag fick så ont?
  • emma78

måste bara få gnälla av mig lite.....
    Jag är såååå trött!!! Har inte sovit en hel natt på jättelänge.(( fogarna gör så ont!! värken går ända ner till knäna,och varja gång man ska vända sig i sängen är ju som ett helt projekt:( känner mig sååå fet och ful just nu!!
    Hade även ett samtal med FK idag då jag fortfarande inte fått några pengar:(( mitt ärende är inte färdigbehandlat fick jag till svar,skulle bli klart innan den 29 mars iaf.....men givertvis blir detta en supertuff månad med typ ett ton räkningar och båda barnen fyller år....allt på samma gång,såklart!!Tänk att det alltid är så....att det alltid ska vara flera tråkiga saker samtidigt....
    TACK alla ni som orkade läsa! Nu ska jag gråta en skvätt sen ska jag försöka sova en liten stund.....   

• gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-03-15 17:55:05 följande:
    Ingen som varit med om liknande eller har en teori till varför jag fick så ont?

Ring förlossningen och fråga. Det är jättejobbigt att inte veta