• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2012-03-15 20:40:15 följande:
    Så fick jag också en natt, tror faktiskt det var luft som orsakade det hela. Var upp och rörde på mig, när jag väl lyckats komma ur sängen, gjorde sjukt ont, men sedan gav det med sig så sakteliga...Hoppas det bara var det som hände dig också!
    Har faktiskt tänkt den tanken också. Hoppas att det var det. Inatt slapp jag i alla fall det.
  • RocketQueen

Ni som har fått barn tidigare, är det här med avnavling nåt ni har fått ta ställning till på förlossningen eller är det en sån grej man ska se till att ha med i sitt förlossningsbrev?

Fy, idag vaknade jag efter bara fyra timmars sömn, drömde mardrömmar hela natten och höfterna värkte så mycket att det var helt omöjligt att somna om. Gick upp, somnade i en fåtölj ett par timmar senare men drömde mardrömmar då också, vaknade nu för en timme sen och känner mig alldeles yr av alla läskiga drömmar...

• Sweet life

I natt vaknade jag klockan 03.30 av att sambons äldsta dotter skickade ett sms om att hon var jättedålig. Hon bor i vår källarvåning och hade 39,8 i temp.. Så vi hällde i henne alvedon och hostmedicin.

Upptäckte att jag var hungrig, så i natt var första natten jag var uppe och nattåt. Macka och mjölk, mums va gott det var!

• Dancia
    RocketQueen skrev 2012-03-16 11:52:42 följande:
    Ni som har fått barn tidigare, är det här med avnavling nåt ni har fått ta ställning till på förlossningen eller är det en sån grej man ska se till att ha med i sitt förlossningsbrev?

Fy, idag vaknade jag efter bara fyra timmars sömn, drömde mardrömmar hela natten och höfterna värkte så mycket att det var helt omöjligt att somna om. Gick upp, somnade i en fåtölj ett par timmar senare men drömde mardrömmar då också, vaknade nu för en timme sen och känner mig alldeles yr av alla läskiga drömmar...

Jag har aldrig blivit tillfrågad om jag vill ha tidig eller sen avnavling. Likaså det mesta vad gäller förlossningen faktiskt så jag är väldigt noga med att skriva i förlossningsbrevet vad jag vill och inte vill, och avnavlingen kommer jag nämna ett par gånger under förlossningen för att de inte ska glömma. Barnmorskorna påstår att de ger mammorna fria val när det gäller bland annat avnavling men jag ser ingen sanning i det alls eftersom de nästan aldrig frågar och i de fall de har nämnt det till någon mamma så har de bara informerat om vilken god gärning det är att donera navelsträngsblod och dess stamceller, ingenting om vilka skador det kan ge barnet.
  • Tre Flickor

Varit hos barnmorskan för 29 veckorskontrollen.

Hb: 120
    Glukos: 4,8
    Bt: 110/60
    Fosterljud: 144
    SF mått 27
    Viktuppgång: +1,5 kg 

• Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-03-15 21:13:45 följande:
    Då har du inte riktigt lika länge kvar heller:) De sätterväl i gång ett tag innan? När är BF?

Nja...jag har ju fött prematurt innan o denna gången lär inte bli något undantag så det blir väl runt v.35 om inte tidigare. Annars brukar de planera in snitt v.38 men så långt finns inte en chans att jag går.
  • gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-03-16 14:17:32 följande:

Nja...jag har ju fött prematurt innan o denna gången lär inte bli något undantag så det blir väl runt v.35 om inte tidigare. Annars brukar de planera in snitt v.38 men så långt finns inte en chans att jag går.

okej, ja det är ju inte roligt det heller. JAg är bara så rädd för att behöva gå för länge. Mina senaste två har jag blivit i gångsatt med, hoppas på det denna gången också.
  • Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-03-16 14:43:56 följande:
    okej, ja det är ju inte roligt det heller. JAg är bara så rädd för att behöva gå för länge. Mina senaste två har jag blivit i gångsatt med, hoppas på det denna gången också.

Jag skulle inte överleva o gå för länge :-/ hoppas du blir igångsatt tidigare då.
  • gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-03-16 15:00:08 följande:

Jag skulle inte överleva o gå för länge :-/ hoppas du blir igångsatt tidigare då.

Jag hoppas det också för nu börjar värken verkligen ta över mitt liv:(