• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Zvartaliljan skrev 2012-04-18 18:27:33 följande:
    Godkväll. V.31+6 idag och ligger inlagd då vattnet gick inatt avskyr sjukhus...nu är det strikt sängläge som gäller o antibiotika. Snitt om två veckor om inget mer händer.
    Oj då...hur känns det...?
  • zenoble

Åh era stackare som ligger inlagda. håller tummarna för att bebisarna vill stanna lite till i alla fall {#emotions_dlg.flower}

• Bumman79
    Pepita skrev 2012-04-18 19:41:50 följande:
    Bumma:Känner precis som du. Jag har fått en läkartid till nästa tisdag och hopper verkligen innerligt att läkaren tror på mig och att jag åtminstone får gå ner i tid. 

Tycker det är sååå svårt jag är nämligen en sån som i princip alltid ler oavsett om det gör ont eller inte..... Känns inte som en bra egenskap just nu. Orkar verkligen inte med en heldag på jobbet. Har så ont i ryggen på kvällen och natten att jag verken kan sitta,stå, ligga nå längre stunder för ingen ställning är bekväm. 

Håller tummarna för att vi båda ska bli betrodda när vi träffar läkaren.     
    Skönt att höra att det är fler som känner som jag angående att gå till läkaren...man börjar tvivla på sig själv även om man har ont både när man sover, klär på sig, duschar, jobbar...å sen när man kommer hem å sätter sig å soffan å ska resa sig och knappt kommer upp...:P.

Kompisar jag har pratat med säger att man måste överdriva smärtan för "lite ont här å där har väl alla gravida" men man vill ju inte spela över heller...nä vi får hoppas att det går bra ändå även om man bara berättar som det är. :)
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-18 19:50:20 följande:
    Men oj vad är det som händer?! Tänker alla föda innan juni?! Jag tänker på er alla och håller tummarna för att det går bra för er och era bebisar!
    Håller med shit känns som att att det kommer komma bebisar snart i den här tråden....själv har jag stenhårt tagit för givet att jag kommer att gå över tiden men det är ju inte självklart märker man...:P.
  • Havsjungfrun

PIO: Håller tummarna för dig och din bebis också!

• Pepita

PIO: Tråkigt att höra att även du är inlagd... Ta hand om dig nu! Håller tummarna för att även din bebis ska stanna kvar några veckor till.

• Baby1112

Zvartaliljan: hoppas bebis stannar i två veckor till!!!

PIO: hoppas värkarna ger med sig och att din bebis också stannar en bra stund till!!!

• fyrklöver81

Ja hoppas bebisarna stannar ett tag till, även om de även klarar sig utanför magen så är det ju bättre att ha de kvar i magen några veckor till.

Känner att jag absolut inte ska klaga på mina gravkrämpor utan verkligen försöka njuta.

Tänker på er som är inlagda och hoppas de tar hand om er!!!!!!!!!!!! 

KRAMAR 

• JennieJ

Håller tummarna för er två som ligger inne och säger som flera andra här inne att jag hoppas era små väljer stanna ett tag till!! Ta hand om er och mina tankar ligger hos er! Angående svaren jag fått om glukosbelastningen jag ska göra imon så ska jag göra mitt yttersta att inte dricka något vatten men känner jag mig helt snustorr i halsen kanske jag tar ett halvt glas vatten men inget mer och jag tar inget med mig att äta då jag lär bli galen att sitta med de i handväskan och inte få ta de direkt men de ligger ett fik jämte vårdcentralen som jag direkt kommer besöka när de är klart :)

• fyrklöver81

Jennie! Jag skulle rekommendera att ta med några smörgåsar och något sött att dricka typ drickyoughurt, nyponsoppa etc.  Jag hade ett b glukos på 4,2 efter glukostestet vilket är lågt och jag var riktigt yr och skulle inte kunna gå från barnmorskan utan få i mig lite kolhydrater...
    Även att fiket ligger när så....