• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Tack allesammans! O svartaliljan håller tummar o tår för att våra bebisar kommer stanna ett tag till.

Jag har gått 32+0 idag. Har väldigt mycket värkar o dom gör ont :/ har fortfarande dropp. Hoppas verkligen att min bebis stannar ett tag till i magen. Ne nu ska ja försöka sova lite. Natti natti

• Uddabus

God morgon på er alla vackra gravida...

Just nu sitter jag o käkar frukost... Macka o mjölk... Helt galet gott... Helst bara smör på mackan o massor med mjölk... Jag som aldrig dricker mjölk annars... Senaste dagarna så ör det bara det som gäller

• Bumman79
    Pepita skrev 2012-04-18 20:54:44 följande:

En fråga.... om läkaren vill sjukskriva mig på tex 50% nästa tisdag. Kan försäkringskassan neka mig det? Och hur blir det då med betalning. Jag menar då får jag ju bara 50% från arbetsgivaren och inget mer. I sånt fall har jag jobbat å får ut mindre än om jag skulle sjukskriva mig själv 7 dagar på heltid. Hoppas ni förstår min fråga blev lite krångligt att försklara.

Första veckan är det ändå arbetsgivaren som betalar för din sjukskrivning....
  • lycka 4
    Bumman79 skrev 2012-04-19 07:53:33 följande:
    Första veckan är det ändå arbetsgivaren som betalar för din sjukskrivning....
    Arbetsgivaren betalar dom första 14 dagarna , bara det att man måste ha ett intyg efter 7 dagar
  • RocketQueen

Suck, somnade vid tvåtiden inatt, vaknade kvart över fem... Det kommer att bli en lång dag...
    Ååå vad jag är trött på att inte kunna sova!!!!

• lycka 4
    RocketQueen skrev 2012-04-19 08:18:33 följande:
    Suck, somnade vid tvåtiden inatt, vaknade kvart över fem... Det kommer att bli en lång dag...
    Ååå vad jag är trött på att inte kunna sova!!!!
    håller me usch !!!!
  • IdaElinLivia040611

Fy för er som fått åka in. Håller tummar för er.

Jag har BM besök om en halvtimme. Hade en andra skitnatt i rad, men kan inte skylla på graviditeten utan det e min underbara dotter på 11 mån som har fått för sig att vakna en gång i timmen....känner mig helt yr. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • MissFörstånd
    fyrklöver81 skrev 2012-04-18 20:42:26 följande:
    Jennie! Jag skulle rekommendera att ta med några smörgåsar och något sött att dricka typ drickyoughurt, nyponsoppa etc.  Jag hade ett b glukos på 4,2 efter glukostestet vilket är lågt och jag var riktigt yr och skulle inte kunna gå från barnmorskan utan få i mig lite kolhydrater... Även att fiket ligger när så....

Men 4,2 är väl inte så lågt?
    PIO skrev 2012-04-18 19:43:13 följande:
    Här e en till som blev inlagd inatt. Fick värkar som inte vill ge me sej. Ligger med dropp för att försöka stoppa som. Tappen är 5 mm nu såhär kommer nog bebis tidigare än juni.
    Men oj vad spännande men ändå inte... Tycker bebis kan stanna några veckor till iaf, men ibland är de envisa de små liven.

Bumman - Jag överdrev inte när jag var hos läkaren, däremot berättade jag sanningen och detaljer som jag inte klarar av att utföra i vardagen.        

Jag har också haft en skitnatt! Inte för graviditeten utan för att dottern på 4 år inte hade någon vidare lust att sova. Var jätteledsen och hade ont i benen så efter lite mys och alvedon så somnade hon äntligen, men då låg hon i vår säng och hon är som en liten virvelvind     
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • PojkarnasMamma85

Inatt har det varit jobbigt! Har vaknat x antal gånger för att kissa och x antal gånger för att det gjort ont i kroppen. Det är inte fogarna utan jag känner mig bara väldigt stel och typ rastlös i kroppen och hittar ingen bra sovställning. Så jag snurrar runt femtielva gånger innan jag somnar vidare.