• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • snuppis

När ska man skicka in hur man vill ta ut FP?  Jag har skickat in vad min inkomst är. vare sig min Gravidpeng går igenom el ej så lär jag väl ta ut 10 dagar innan BF va? 

• Uddabus

Det var på tillväxtultraljudet och hon frågade om vi ville se i 3D =) SÅÅÅ klart vi ville...

Fick det dessutom gratis =)

Visst är han knubbig =) Tjocka kinder iaf... Så nu längtar man ännu mer efter den lille... Och min bm sa till mig att iaf vänta till v 35 sen var det mer okej för honom att komma...

Så nu har man sett lite hur han ser ut och det kanske kan underlätta för att htta ett passande namn...

Gillar Charlie fortfarande men inte sambon... Hmm

Ja det var strul från början men har lugnat ner sig betydligt... Allt hänger samman med att vi har många barn och det är ex som måste bråka om saker till höger o vänster som gör att det blir väldigt snurrigt osv för oss...

• Uddabus

Hon visade även att han har hår för det kunde man se på ultraljudet om man zoomade in ordentligt... hahaha Knasigt men sant..

Blev lite rädd att han låg + 21 % bara... Stor bebis...

• LillaGrynet

Va härligt att allt har lugnat ner sig för er båda:) Gör ju att man själv finner en annan ro och kan njuta av sin graviditet:)

Sweetlife: Vilken tvärvändning din sambo gjort:)

Uddabus: Härligt att han växer o hellre ligger på + än - i tillväxt eftersom ju större dem är vid födseln ju starkare är dem ju oftast vid ev. Komplikationer eller sjukdomar...

• LillSnurr82
    snuppis skrev 2012-04-18 11:48:40 följande:
    När ska man skicka in hur man vill ta ut FP?  Jag har skickat in vad min inkomst är. vare sig min Gravidpeng går igenom el ej så lär jag väl ta ut 10 dagar innan BF va? 

Det kan du ju välja hur du vill. Med dottern har jag skickat in vilka dagar jag vill ha varje månad. Så det är ju inget du behöver bestämma nu. Men vet man exakt hur länge man vill/kan vara hemma så kan man ju skicka in allt med en gång om man vill.
  • snuppis
    LillSnurr82 skrev 2012-04-18 12:06:36 följande:
    Det kan du ju välja hur du vill. Med dottern har jag skickat in vilka dagar jag vill ha varje månad. Så det är ju inget du behöver bestämma nu. Men vet man exakt hur länge man vill/kan vara hemma så kan man ju skicka in allt med en gång om man vill.
    oki tack =) 
  • NinnaBus

BM igår.
    Allt såg bra ut.
    Blodtryck 112/60
    Glukos 6,3
    Bad henne kolla hb också eftersom magen trasslat lite (gallan eller nåt magkatarraktigt). Har inte tagit järntabletterna på flera dagar då de ställer till magen ännu mer. Men Hb låg på 130 så då gjorde det ju inget att jag hoppat järnet.
    Sf-måttet ligger lite under, men inget att bry sig om eftersom vi ändå vet att bebisen växer. Liten bebis som följer sin egna kurva enligt tul.

Frågade lite om det här med magen som trasslat. Bm tyckte att jag kunde prova med omeprazol några dagar och se om det blev bättre. För det skulle man kunna ta som gravid sa hon. Men så blev jag osäker ändå när jag läste på pappret om den och det typ står att läkare måste godkänna om det är ok att ta den under graviditet.
    Nån annan som vet?

• Stumpilumpan
    Uddabus skrev 2012-04-18 11:52:08 följande:
    Hon visade även att han har hår för det kunde man se på ultraljudet om man zoomade in ordentligt... hahaha Knasigt men sant..

Blev lite rädd att han låg + 21 % bara... Stor bebis...
    Aww :) jaa lillans hår vi fick också se, hon hade väldigt mycket :)

• Bumman79
    Baby1112 skrev 2012-04-18 02:26:51 följande:
    Bumman: låter som foglossning. Min är ganska koncentrerad just i blygdbenet, varje gång man vänder sig på natten eller ska ur en bil känns det som att man går sönder typ.
    Var hos sjukgymnast och fick bälte. Hjälper lite då jag inte kan ta så stora steg när jag går tex...

Är precis som du, har svårt att sitta och tala om hur dålig jag är. Så dagen innan jag skulle till sjukgymnasten gick jag massor så jag visste att jag skulle ha ont när jag kom dit. :) Så man verkligen känner att man måste ta tag i det.
    Sen gjorde han massa övningar som spände och klämde satan, och konstaterade foglossning...

Hoppas det går bra hos läkaren! Lycka till!
    Ja jag tänkte oxå så att jag kanske borde röra på mig mycket dagarna innan bara för att verkligen känna att jag inte "fuskar" eller att man inte har ont just DÅ. För efter hårda arbetsdagar har man ju ont men dagen jag ska dit så är jag ledig...

Ja då kommer jag säkert oxå att bli undersökt...oj gjorde det väldigt ont när de klämde sådär?

Tack för att du svarade :).