• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

PIO och Zvartalilja: Åh vad jag lider med er. Förra året i maj åkte jag in när jag var öppen 3 cm. Fick ligga i 17 dagar utan att ens lyfta huvudet när jag skulle äta. Datorn och böcker blev min räddning. Plus att jag inte visste hur länge jag skulle ligga från början, då hade jag nog fått panik. Så kämpa för era små och försök att bara sova på natten även om man gärna vill sova bort ett par timmar för att få dagarna att gå snabbare.

KRAMAR!!!!!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Zvartaliljan
    PIO skrev 2012-04-19 16:00:19 följande:
    Zvartaliljan- lider verkligen med dej. De e ett helvete detta!! Vi har gått nästan exakt lika. Ja e i v 32+1 idag. Hur länge kan du gå o ha så lite fostervatten innan de måste ta ut bebisen? Mitt vatten har inte gått o mina värkar har avtagit. Men inatt trodde ja att ka skulle få föda. Hade värkar mellan kl 20-02 som kom med 3-5 min mellanrum o gjorde riktigt ont. Läkaren kollade tappen o då hade den blivit längre(!) 10 mm ist för 5 mm. Så konstigt pga av mina starka värkar men de va en lättnad att ja inte öppnat mej :) ligger fortfarande med dropp, ska ha det tills imorgon bitti sen måste det kopplas ut. Så då får vi se vad som händer.

Lär ju starta för dig när de kopplar bort droppet :-/ jag nästan börjar hoppas att det startar snart för mig så bebis får komma ut för jag mår verkligen inte bra o jag tror inte bebisen mår mycket bättre i magen nu än utanför när den har så lite vatten...har ju hunnit få steroider för lungmognaden iaf o allt är ju rätt färdigutvecklat...det är ju en avvägning det där vad som är bäst o läkarna vill att den stannar lite till så det är bara o lyssna på dom, bita ihop o stå ut... Lycka till med din förlossning! Gissar att din lär ske innan min iaf om du har så starka värkar...min tapp har de inte ens vågat kolla så vet inte hur lång den är.
  • Zvartaliljan

Stackars mannen kämpar på med flytten till nya huset nu alldeles ensam. Han var bara här en kort stund, han vill bli klar innan bebisen kommer för sen behövs han ju här. Samtidigt jobba han 75% och studerar 100% då han skriver sitt kandidatarbete...om han inte blir stress-sjuk av allt detta så är han banne mig världens starkaste man... Barnen är hos mormor o morfar, morfar jobbar natt så han tar dagarna o så sove han när mormor kommer hem från jobbet på eftermiddagen. 60 år gamla båda två och heltidsjobbar o nu en autistisk 6-åring och en trotsig 2-åring...de är verkligen klippor de där två! Min faster o farbror hjälper också till, de är 70 och 73... Jag tar gärna emot förslag på vad jag kan köpa för tacksamhetsgvor till dom när allt detta är över. Funderade på en spa-helg till mina föräldrar. De förtjänar nåt riktigt fint så mycket som de ställt upp med både flytt och barnbarn.

• Havsjungfrun

PIO & Zvartaliljan: Tänker verkligen på er!

• MissFörstånd
    Havsjungfrun skrev 2012-04-19 12:17:51 följande:
    Ang. napp: Sonen tog bara en sorts napp och det var en gumminapp med rund kula, inget annat dög. Dottern ratade alla oavsett matrial och form.

Det är nog samma som dottern tog. Provad flera olika innan men det dög inte!!! Nu har de dock slutat tillverka dessa nappar för det var inte anatomiskt utformade. Hoppas verkligen alla bebisar stannar inne några veckor till! Håller tummarna!!!!! Kramar till er alla!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Jag vägde mig nyss och det skulle jag INTE ha gjort! Trodde att jag gått upp 12 men nu visade vågen på 15 kilo upp. Ska väga mig igen imorgon bitti och hoppas på lite mindre. Jag är svullen och har inte kunnat röra mig mycket alls, men vikten är för mig jobbigt!

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Ensortsmamma

Imorgon ska jag äntligen få åka hem och sova i min egna säng, sjukhussängar är som ni säger inget vidare, jag fick dock en madrass extra :) så jag ligger som prinsessan på ärten.
    Håller tummarna för er som ligger inne och hoppas att bebbarna vill stanna lite till.
    STOR kram på er alla!

• Polarlantis

PIO och Zvartalijlan: Tänker på er och håller tummarna för att ni och bebisarna ska må så bra som det bara är möjligt!!!

EGO: tröttelitrötttrötttrött!!!!!!!!!!!!! Helt frånkopplad ihjärnan idag... Tänker på förlossning och försöker läsa in mig lite på andning och allt det där...men det är svårt...har så svårt att se det framför mig, hur det ska vara liksom...överallt står det att man ska öva öva öva men jag vet inte riktigt vad jag ska öva!?! Känner mig hur osmart som helst men jag kan bara inte koncentrera mig! Min hjärna kan inte ta till sig det...hmmm...kommer bara till känslan som jag hade och hur ont det gjorde med cytotec när jag hade missfall...och då öppnade jag mig inte en endaste millimeter någon av gångerna! 
  • PIO

Zvartaliljan- förstår verkligen ditt tänk. Känner oxå just nu att bebisen får komma. Den här graviditeten har verkligen tagit på mitt psyke. Fick prata med en barnläkare igår om bebis kommer snart o han sa att ja behöver inte vara orolig för bebisen. Detta kommer gå bra. Men samtidigt vill ja ha kvar den i magen iaf två veckor till men just nu känns de tungt. Man har så mycket blandade känslor o tankar. Här stoppar de inte förlossningen när man gått 34+0 så som sagt två veckor till skulle va bra men just nu känner ja mej bara less på de här.

• Uddabus

Andas in genom näsan o ut genom munnen...

Sitt på sängkanten o känn att du slappnar av i käken, hakan o axlar osv... Känn hur du blir tung i tänk att bebis är på väg ner o ut...