• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Rocketqueen: Min son har alltid föredragit silikon nappar och dem tycker jag är bäst oxå:) Gillar inte alls latex.. Känns otäcka:-P men givetvis har min son fått prova bägge för å se vad som funkat bäst:)

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-04-19 10:17:09 följande:
    Hej tjejer nu är testet klart och vid första blodtagningen hade jag 5,6 och 5,7 och efter 2 timmar låg de på 11 så jag har fått graviditets diabetes men lätt sådan! Va som nu händer vet jag inte än?
    Fick du ingen info om vad som kommer att hända nu?! Du kommer att få göra TUL nu och minst ett till närmare förlossningen. Du kommer att få kostråd av en diabetssk och få med dig en blodsockermätare hem så att du kan ta blodsockerkurvor hemma. Beroende på hur de ser ut får du göra koständringar eller om det inte räcker ta insulin.
  • IdaElinLivia040611

Också hemkommen från BM

V32

Sf mått 29 (lite under)
    Socker 4,7
    BT 117/68
    Hjärtslag: 156

Nu har lillen vänt och fixerat sig ordentligt. Låg lite lite under på sf-mått men det sa hon nog var för att han sjunkit ner så pass mycket.

Nästa besök om 3 veckor:) 

Mina barn har bara gillat silikon nappar från Mam. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Uddabus

Åh nu kan jag slappna av... Har fått rätt med fk idag o dem har godkänt hela sjukskrivningsperioden... O en utbetalning är på g...

Har bara varit hemma sedan 22 feb

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-04-19 10:42:44 följande:
    Ni som har så många barn redan (tillsammans blir det ju en del ) vad är bäst när det kommer till nappar? Silikon eller latex?
    Min son har aldrig brytt sig om materialet. Både latex och silikon fungerar utmärkt!
  • Zvartaliljan
    Dancia skrev 2012-04-19 09:59:35 följande:
    Zvartaliljan och PIO: Hur har det gått för er inatt?

Har precis gjort ultraljud och där är bara pyttelite fostervatten kvar men varje dag är värdefull så de vill inte snitta än...bebis beräknas väga ca.2kg nu. Har inga värkar men min sjukdom gör sig ju påmind när jag måste ligga så här stilla i en hård sjukhussäng så jag har superont i lederna o vet inte riktigt vart jag ska ta vägen liksom vill bara att mardrömmen ska vara över nu
  • Havsjungfrun

Ang. napp: Sonen tog bara en sorts napp och det var en gumminapp med rund kula, inget annat dög. Dottern ratade alla oavsett matrial och form.

• Zvartaliljan
    RocketQueen skrev 2012-04-19 10:42:44 följande:
    Puh, lyckades få en timmes sömn till nu på morgonen så nu känner jag mig lite mindre uppgiven. Men det blir en lugn dag idag. Snälla bebis kan du vända på dig så det iaf blir liiite bekvämare att vara jag? Ni som har så många barn redan (tillsammans blir det ju en del ) vad är bäst när det kommer till nappar? Silikon eller latex?

Silikon håller längre tycker jag, latex blir liksom mjuk och äcklig snabbt.
  • NinnaBus

Zvartaliljan:
    Hur många veckor har du gått nu?
    Sjukhussängar är inte roliga...
    Kram på dig...   

• Zvartaliljan
    NinnaBus skrev 2012-04-19 12:19:49 följande:
    Zvartaliljan: Hur många veckor har du gått nu? Sjukhussängar är inte roliga... Kram på dig...   

32+0 idag