• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita

En fråga.... om läkaren vill sjukskriva mig på tex 50% nästa tisdag. Kan försäkringskassan neka mig det? Och hur blir det då med betalning. Jag menar då får jag ju bara 50% från arbetsgivaren och inget mer. I sånt fall har jag jobbat å får ut mindre än om jag skulle sjukskriva mig själv 7 dagar på heltid. Hoppas ni förstår min fråga blev lite krångligt att försklara.

• JennieJ
    fyrklöver81 skrev 2012-04-18 20:42:26 följande:
    Jennie! Jag skulle rekommendera att ta med några smörgåsar och något sött att dricka typ drickyoughurt, nyponsoppa etc.  Jag hade ett b glukos på 4,2 efter glukostestet vilket är lågt och jag var riktigt yr och skulle inte kunna gå från barnmorskan utan få i mig lite kolhydrater... Även att fiket ligger när så.... 

Kanske ska ta med något då :/ låter inget trevligt de där
  • NinnaBus

Zvartaliljan och PIO: Håller tummarna för att bebisarna får stanna inne ett tag till.

• RocketQueen

Åh vad mycket läskiga saker det har hänt här! Hoppas det går bra för er och att bebisarna stannar där dom ska ett tag till!

• conda

Usch stackare, håller tummarna för att bebisarna stannar några veckor till... Själv har jag precis stickat klart en limegrön kofta som passar både kille och tjej, gjorde en lilarosa när dottern föddes och använde den jättemycket. Nu blev det en färg som dessutom matchar barnvagnen...

• lycka 4

Håller tummarna jag me för att bebbarna stannar lite

• Dancia
    Zvartaliljan skrev 2012-04-18 18:27:33 följande:
    Godkväll. V.31+6 idag och ligger inlagd då vattnet gick inatt avskyr sjukhus...nu är det strikt sängläge som gäller o antibiotika. Snitt om två veckor om inget mer händer.

Oj! Hoppas nu att bebisen kan stanna kvar några dagar till. Som tur är så har du ju ändå tagit dig förbi de mest kritiska veckorna men jag förstår att det känns väldigt tidigt nu ändå. Ta hand om dig, kram
  • Dancia

PIO: massa tankar och kramar till dig också som ligger inne. Vilken vecka är du i nu?

• 84Maria
    JennieJ skrev 2012-04-18 21:14:11 följande:

Kanske ska ta med något då :/ låter inget trevligt de där
    Jag gjorde ett glukostest idag. Det gick bra. Låg på 4 på morgonen när jag kom och efter 2 timmar efter lösningen som man hade svept i sig så låg det på 5 så ingen deabetes här inte. Men man blev bra törstig av att dricka något som smakade rent socker. Så något att dricka och något att stoppa i munnen direkt efter är en bra idé. Jag försökte sova så länge som möjligt å eftersom jag mår illa så fort jag vaknar om jag inte får i mig något. Så illamående, törst och lite frossa var nog det värsta.
  • gammelmamma

Jag har inte gjort nåt glukostest någon av mina 5 graviditeter, konstigt att det är så olika.
    Lycka till till er som ligger inne, håller tummarna