• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

ZL: när har du BF? Hoppas den lille vill stanna ett tag till. Men oavsett så klarar dem sig ju bra om bebbarna föds nu:) Stackare som har sån värk

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-04-19 10:28:19 följande:
    Nej vad tråkigt :(. Men skönt att det inte är en allvarlig sådan iaf. Jag har ingen aning om hur de behandlr graviditetsdiabetes, men jag har för mig att de brukar göra fler TUL för att hålla koll på bebisens storlek och kanske ger kostråd? Vet inte om det ges någon medicinering. Fick du ingen info om det direkt?

Prata med bm nu på telefon och nu till en början ska jag träffa en sköterska på vårdcentralen för kolla kosten och lära mig sticka i fingret för jag måste kolla blodet innan och efter jag äter! Funkar inte detta med kosten utan mitt socker fortsätta skena iväg så kommer jAg skickas till speciallist mödravården för massa koller på barnet och lära mig ta insulin sprutor
  • lycka 4

Zvartaliljan: hur länge får bebben stanna? Tänker efter som det nästan inte finns vatten kvar? Stor kram till dig / er

• Tre Flickor
    Zvartaliljan skrev 2012-04-19 12:17:09 följande:

Har precis gjort ultraljud och där är bara pyttelite fostervatten kvar men varje dag är värdefull så de vill inte snitta än...bebis beräknas väga ca.2kg nu. Har inga värkar men min sjukdom gör sig ju påmind när jag måste ligga så här stilla i en hård sjukhussäng så jag har superont i lederna o vet inte riktigt vart jag ska ta vägen liksom vill bara att mardrömmen ska vara över nu
    Hoppas att bebis stannar ett tag till. Du kan inte be om en annan madrass? Det finns madrasser fyllda med luft som ändrar tryck osv. De används främst för att undvika trycksår när man ligger länge men du kanske kan ha användning av en du med eftersom du måste ligga stilla och har ont?
    Sköt om dig! 
  • Zvartaliljan
    lycka 4 skrev 2012-04-19 14:35:21 följande:
    Zvartaliljan: hur länge får bebben stanna? Tänker efter som det nästan inte finns vatten kvar? Stor kram till dig / er

Max 2 veckor till, troligtvis mindre beroende på vattenmängden. De har iaf noga koll verkar det som...men jag är orolig ändå
  • Zvartaliljan
    Tre Flickor skrev 2012-04-19 14:47:44 följande:
    Hoppas att bebis stannar ett tag till. Du kan inte be om en annan madrass? Det finns madrasser fyllda med luft som ändrar tryck osv. De används främst för att undvika trycksår när man ligger länge men du kanske kan ha användning av en du med eftersom du måste ligga stilla och har ont? Sköt om dig! 

Har frågat men de hade ingen annan madrass
  • PIO

Zvartaliljan- lider verkligen med dej. De e ett helvete detta!! Vi har gått nästan exakt lika. Ja e i v 32+1 idag. Hur länge kan du gå o ha så lite fostervatten innan de måste ta ut bebisen? Mitt vatten har inte gått o mina värkar har avtagit. Men inatt trodde ja att ka skulle få föda. Hade värkar mellan kl 20-02 som kom med 3-5 min mellanrum o gjorde riktigt ont. Läkaren kollade tappen o då hade den blivit längre(!) 10 mm ist för 5 mm. Så konstigt pga av mina starka värkar men de va en lättnad att ja inte öppnat mej :) ligger fortfarande med dropp, ska ha det tills imorgon bitti sen måste det kopplas ut. Så
    då får vi se vad som händer.

• Dancia

Zvartaliljan och PIO: skönt att era bebisar mår bra och fortfarande är kvar i magen. Förstår att det är riktigt jobbigt att ligga inne :(. Fortsätt uppdatera när ni orkar och vill. Vi tänker mycket på er och det är skönt att veta vad som händer :).

JennieJ: det blir mycket att tänka på och vänja sig vid med alla stick i fingret :(. Skönt nog behöver du nogr inte hålla på med det så jättemånga veckor till, även om det blir jobbigt att vänja sig vid. Hoppas det räcker med koständringar och att du slipper insulin.

• emersson75
    Zvartaliljan skrev 2012-04-19 12:17:09 följande:
    Har precis gjort ultraljud och där är bara pyttelite fostervatten kvar men varje dag är värdefull så de vill inte snitta än...bebis beräknas väga ca.2kg nu. Har inga värkar men min sjukdom gör sig ju påmind när jag måste ligga så här stilla i en hård sjukhussäng så jag har superont i lederna o vet inte riktigt vart jag ska ta vägen liksom vill bara att mardrömmen ska vara över nu
    Fy vad jobbigt :( Lider med dig :( Hoppas att allt går bra iaf och att du själv snart mår bättre
  • NinnaBus

Var med yngsta sonens förskola på besök på en bondgård på förmiddagen. Jättemysigt!!
    Men var sååå trött när jag kom hem.
    Tänkte ta en liten powernap och vaknade 3 timmar senare av att det ringde på dörren....
    Det var skönt att få sova lite