UnderbaraPojke skrev 2012-04-21 10:29:07 följande:
Usch nu har jag haft ytterligare en natt där jag inte fått en blund.... Har tårar i ögonen heeela tiden så trött jag e. Sitter på jobb och försöker få tiden att gå tills jag slutar .. Bara 3,5timme kvaar =)
Någon har några tips på hur man bäst sover ??
Mitt problem är mina händer (karpaltunnelsyndrom) men som tyvärr inte går att göra ngt åt. Har handledsskydd men som ej hjälper längre...
Sen är det höfterna som ger sig ... precis som om dem somnar ? Har kudde under magen och mellan knäna ...
Jättejobbigt att andas, vaknar nästan i panik för jag inte får luft. Halvsitter jag får jag megaont i bäckenet och "ovanpå" magen ... mellan magen och brösten typ...
Jag känner bara panik över dem kommande 6 veckorna !!
Är ytterst tacksam för ideer hur ni gör !!
v34 idag iaf =) tjohoo
Man kan operera karpaltunnelsyndrom, då lossar dom liksom runt nerven så att händerna slutar domna bort och göra ont. Men antagligen är det inte lönt att göra nåt nu eftersom det oftast försvinner efter graviditeten. Jag har också problem men mitt är värst på dagarna.
Jag har en sån här när jag sover
www.jollyroom.se/produkter/mamma/gravid/ovrig-gravidhjalp/ng-baby-gravidkudde-vit.html Tror inte att jag hade överlevt utan den. Men när det är som värst och jag inte sovit på för lång tid så äter jag faktiskt sömntabletter. Men då är det när jag har fått max 2-3 timmar per natt i över en vecka.