• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

Jag går i min one paece hela dagarna hemma.. Synd att jag inte kan ha den på jobbet å i skolan för de är helt underbart skön..

• Havsjungfrun

Här blir det nog en Signe, Hilma eller Greta om det är en tjej om det är en kille är Agust det enda namn som vi kunnats enas om men det vet vi ju inte om det passar när en ev. kille kommer ut. Jag gillar verkligen Vidar men det gör inte maken...

• lycka 4

här är vi på det klara med att våran flicka i magen ska heta Lee =)

• RocketQueen
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-21 10:29:07 följande:
    Usch nu har jag haft ytterligare en natt där jag inte fått en blund.... Har tårar i ögonen heeela tiden så trött jag e. Sitter på jobb och försöker få tiden att gå tills jag slutar .. Bara 3,5timme kvaar =)

Någon har några tips på hur man bäst sover ??

Mitt problem är mina händer (karpaltunnelsyndrom) men som tyvärr inte går att göra ngt åt. Har handledsskydd men som ej hjälper längre...
    Sen är det höfterna som ger sig ... precis som om dem somnar ? Har kudde under magen och mellan knäna ...
    Jättejobbigt att andas, vaknar nästan i panik för jag inte får luft. Halvsitter jag får jag megaont i bäckenet och "ovanpå" magen ... mellan magen och brösten typ...

Jag känner bara panik över dem kommande 6 veckorna !!

Är ytterst tacksam för ideer hur ni gör !!

v34 idag iaf =) tjohoo
    Man kan operera karpaltunnelsyndrom, då lossar dom liksom runt nerven så att händerna slutar domna bort och göra ont. Men antagligen är det inte lönt att göra nåt nu eftersom det oftast försvinner efter graviditeten. Jag har också problem men mitt är värst på dagarna.

Jag har en sån här när jag sover www.jollyroom.se/produkter/mamma/gravid/ovrig-gravidhjalp/ng-baby-gravidkudde-vit.html Tror inte att jag hade överlevt utan den. Men när det är som värst och jag inte sovit på för lång tid så äter jag faktiskt sömntabletter. Men då är det när jag har fått max 2-3 timmar per natt i över en vecka.
  • MissFörstånd

Är det någon mer som har "problem" med att det ilar och gör riktigt skitont ibland när bebisen rör på sig? Imorse var bebisen verkligen all over the place. Den var vid båda höftbenen, revbenen och vid naveln och stack ut olika kroppsdelar samtidigt och j*vlar vad ont det gjorde. Det ilar liksom neråt som att den försöker komma ut, det gör den nog inte men ni kanske förstår vad jag menar?!

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-04-21 12:25:43 följande:
    Här blir det nog en Signe, Hilma eller Greta om det är en tjej om det är en kille är Agust det enda namn som vi kunnats enas om men det vet vi ju inte om det passar när en ev. kille kommer ut. Jag gillar verkligen Vidar men det gör inte maken...

Jag ÄLSKAR namnet Signe, min mormor heter det så dottern fick det i andra namn. Kändes dumt att ge henne Signe som tilltalsnamn när mormor är vid livet än..
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-04-21 12:34:24 följande:

Jag ÄLSKAR namnet Signe, min mormor heter det så dottern fick det i andra namn. Kändes dumt att ge henne Signe som tilltalsnamn när mormor är vid livet än..
    Det förstår jag! Det är nog faktiskt mitt favoritnamn just nu.
  • Elvis Mamma

MissFörstånd: Känner verkligen igen den där, min lilla tjej ligger oxå å trycker överallt å de känns som hon liksom försöker trycka sig ut hon sparkar gärna på revbenen å trycker sig mot höftbenen å ibland ilar de till så man tappar andan