• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-21 09:51:17 följande:
    Tar hjälp av mannen vid rakningsproblem:)
    ja min man sa igår att han mer än gärna hjälper till så det tackar vi för ;)
  • LillSnurr82

Välkommen Annelie. Jag hade hemorojjder när jag födde dottern oxå. Var när jag vänta henne som dom flytta dit. Men kan säga att man inte tänker på dem under förlossningen. Ett tips är dock att ta med kräm och våtservetter att ha efter förlossningen för när man krystar ut bebis så svullnar de upp som aldrig förr. Jag kände mig som en babian i röven.. Dom blev så stora att de hängde utanför skinkorna, alltså såg dem när man stod upp.. Usch! Vaddå föda barn?? Jag hade mer ont i röven än mellan benen efter att klämt ut dottern.
    Det är därför jag är så mån om att jag ska få bukt på mina hemorojjder innan förlossningen så gott det går...

• LillSnurr82

Jag skulle aldrig låta min man raka mig mellan benen.. Så viktigt är det inte att vara fin där så jag sätter mitt liv till det.. Haha

• Annelie81
    LillSnurr82- Tack för tipset.....har ju fått massor av krämer av kirurgen som jag träffat som skall ta bort skiten efter förlossningen (/eftersom jag måste sövas vill de inte göra det nu).
    Så salvor skall absolut ner i väskan...att jag inte tänkt på det!  Tack!
  • lycka 4

Hur många va vi nu i tråden som ska snittas ??

Hoppas verkligen jag får mitt sov snitt ca 10 dagar inna som jag fått förut , men jag vet ju att dom ändrat lite på reglerna å att dom nu snittar ca 3-7 dagar innan. Jag vill verkligen inte att mitt värk arbete ska sätta igång .

• LillSnurr82

Annelie: jag vill oxå ta bort mina efter förlossningen. Vart eller hur sökte du hjälp för det? Får du bekosta det själv eller ingår det i sjukvården?

• Annelie81
    Lillsnurr82-Jag fick en remiss till kirurg och urologkliniken på Danderyds sjh efter att jag varit hos min husläkare....
    Kirurgen sa att det bara var att ringa mottagningen och boka tid när jag fött......Har frikort men jag tror att det kostar som ett vanligt besök!
  • LillSnurr82

Annelie: ok då ska jag gå till vc efter förlossningen och be om en remiss till en kirurg. Tack!

• UnderbaraPojke

Usch nu har jag haft ytterligare en natt där jag inte fått en blund.... Har tårar i ögonen heeela tiden så trött jag e. Sitter på jobb och försöker få tiden att gå tills jag slutar .. Bara 3,5timme kvaar =)

Någon har några tips på hur man bäst sover ??

Mitt problem är mina händer (karpaltunnelsyndrom) men som tyvärr inte går att göra ngt åt. Har handledsskydd men som ej hjälper längre...
    Sen är det höfterna som ger sig ... precis som om dem somnar ? Har kudde under magen och mellan knäna ...
    Jättejobbigt att andas, vaknar nästan i panik för jag inte får luft. Halvsitter jag får jag megaont i bäckenet och "ovanpå" magen ... mellan magen och brösten typ...

Jag känner bara panik över dem kommande 6 veckorna !!

Är ytterst tacksam för ideer hur ni gör !!

v34 idag iaf =) tjohoo