• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Jag använder spegel vid rakning, de funkar fint Klarar inte av att vara orakad men visst är de lite pill å magen blir ju inte direkt mindre

• PojkarnasMamma85

Vecka 34 (33+0) idag! Har precis varit en sväng på Ikea och förvärkarna kom som ett brev på posten...de började igår och verkar fortsätta. Hade det även med första i drygt en månad. Roligare kan man ju ha.

• Emma Stark
    Annelie81 skrev 2012-04-21 09:47:37 följande:
    Jag rakade benen i morse och bara det var ju ett äventyr....så jag ger mig nog inte på musen  
    Jag kommer tycka det är mer pinsamt med den fina ändtarmen....så håret får de ta Får tänka att de har sett värre....(fast det kanske inte har det...ha ha ha) 
    Jag har faktiskt köpt en liten pall att ha i duschen, då kan ja sätta upp ena benet på den medan man rakar, fungerar alldeles utmärkt måste jag säga :P

De har säkert sett värre, men nån måste ju vara värst ;) hehe 
  • Emma Stark
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-21 10:29:07 följande:
    Usch nu har jag haft ytterligare en natt där jag inte fått en blund.... Har tårar i ögonen heeela tiden så trött jag e. Sitter på jobb och försöker få tiden att gå tills jag slutar .. Bara 3,5timme kvaar =)

Någon har några tips på hur man bäst sover ??
    Jag har också haft en helvetesnatt... Helst hade jag velat stå upp och sova känner jag. Det är tungt att andas, varenda rörelse är som ett mord och att man hela tiden måste häva sig upp för att klampa bort till toaletten gör ju inte det hela bättre heller.... INTE KUL. 

Så lite tips vill man gärna ha ;) 
  • Elvis Mamma

Rensade ur min garderob häromdagen å la undan allt som inte sitter snyggt längre, behöver jag säga att garderoben numer ekar tom? Tycker de är himla svårt å hitta snygga kläder som passar magen, använder mamma strumpbyxor å leggins från HM som är super bra men annars tycker jag mamma kläderna som finns är så himla tantiga å tråkiga å samtidigt vill man ju inte shoppa hur mycket som helst heller eftersom de trots allt är juni snart Om de bara kunde bli riktig värme ute så man inte behöver så mycket kläder på sig

• Ginny

Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder.

Frågan har säkert varit uppe tidigare i tråden, men jag frågar ändå. Hur har ni det med namn? Är det många som vet precis vad er son/dotter ska heta? Jag och min man vet varken vad det är för kön på plutten eller vad hon/han ska heta, men vi har en liten "topplista".

Oskar
    Vilhelm

Isabelle
    Livia/Olivia
    Ellen/Ella
    Sara

Blir det en pojke kommer han att få heta Karl eller Axel, men inte som tilltalsnamn. Dessa är släktnamn på både min och makens sida.

• UnderbaraPojke
    Ginny skrev 2012-04-21 11:54:55 följande:

Frågan har säkert varit uppe tidigare i tråden, men jag frågar ändå. Hur har ni det med namn? Är det många som vet precis vad er son/dotter ska heta? Jag och min man vet varken vad det är för kön på plutten eller vad hon/han ska heta, men vi har en liten "topplista".

Oskar
    Vilhelm

Isabelle
    Livia/Olivia
    Ellen/Ella
    Sara

Blir det en pojke kommer han att få heta Karl eller Axel, men inte som tilltalsnamn. Dessa är släktnamn på både min och makens sida.
    Vi väntar en lite pojke som till 99 % kommer heta Sam =)
  • PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-04-21 11:44:39 följande:
    Rensade ur min garderob häromdagen å la undan allt som inte sitter snyggt längre, behöver jag säga att garderoben numer ekar tom? Tycker de är himla svårt å hitta snygga kläder som passar magen, använder mamma strumpbyxor å leggins från HM som är super bra men annars tycker jag mamma kläderna som finns är så himla tantiga å tråkiga å samtidigt vill man ju inte shoppa hur mycket som helst heller eftersom de trots allt är juni snart Om de bara kunde bli riktig värme ute så man inte behöver så mycket kläder på sig
    HM har nu en hel del långa toppar/klänningar som sitter bra även med mage. Köpte mig en kortärmad tunika som kostade 99kr. Passar ju utmärkt efter graviditeten också!

Oskar
    Vilhelm

Isabelle
    Livia/Olivia
    Ellen/Ella
    Sara

Vi har sedan flera månader tillbaka bestämt oss för namnet Harry och det känns fortfarande helt rätt! Blivande storebror heter Oscar!
  • LillSnurr82

vi har bestämt oss för Nils (Petrus, Jan i mellan namn) om det är en pojke. Är det en flicka blir det en Märta (antagligen Kajsa och nåt mer namn i mellan namn). Blivande stora syster heter Agnes (Signe, Eva).

Nu har jag äntligen fått upp bilder på magen i bild tråden Skrattande   

• JennieJ
    Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder. Frågan har säkert varit uppe tidigare i tråden, men jag frågar ändå. Hur har ni det med namn? Är det många som vet precis vad er son/dotter ska heta? Jag och min man vet varken vad det är för kön på plutten eller vad hon/han ska heta, men vi har en liten "topplista". Oskar Vilhelm Isabelle Livia/Olivia Ellen/Ella Sara Blir det en pojke kommer han att få heta Karl eller Axel, men inte som tilltalsnamn. Dessa är släktnamn på både min och makens sida.

Isabelle gillar jag ;) och de beror så klart att min dotter heter detta men hon hennes namn stavas Izabelle! Med 99,9% säkerhet kommer min gosse i magen få namnet Theodor ;)