• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Idag har jag köpt en amningsbehå på Lindex. Jättesnygg svart som var väldigt stabil. Tycker att många ser så sladdriga ut och knappt håller upp nåt men den har var riktigt rejäl. Fanns tyvärr inte i större än D-kupa men till min förtjusning så var den väldigt stor i storleken!

Passade även på att ta en sväng inom Apoteket och köpte bindor att ha när man kommer hem och en massa försvarets hudsalva att ha i bb-väskan.

Tänkte på en sak, om man ska ha ett litet hemapotek med grejer främst till bebisen, vad bör man ha då?

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-04-20 19:25:33 följande:
    Idag har jag köpt en amningsbehå på Lindex. Jättesnygg svart som var väldigt stabil. Tycker att många ser så sladdriga ut och knappt håller upp nåt men den har var riktigt rejäl. Fanns tyvärr inte i större än D-kupa men till min förtjusning så var den väldigt stor i storleken!

Passade även på att ta en sväng inom Apoteket och köpte bindor att ha när man kommer hem och en massa försvarets hudsalva att ha i bb-väskan.

Tänkte på en sak, om man ska ha ett litet hemapotek med grejer främst till bebisen, vad bör man ha då?
    Var också på Lindex häromdagen men jag var totalt mellan två storlekar så jag får ta och leta någon annanstans...

Rennässans näsdroppar och Inityol-salva kommer man långt med. Kompresser att tvätta naveln med eventuellt. 
  • Lina007

RocketQueen: vad gick den på? Jag satt och kollade på deras hemsida idag för denna gång kommer jag nog köpa de därifrån. När jag hade fött sonen så köpte jag en på H&M men det var ju detsamma som att sätta en plastpåse direkt på tuttarna, så slapp var den. :-P Vill precis som du att det ändå ska vara lite stabilt annars kan jag lika gärna gå utan...

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • LillSnurr82
    Polarlantis skrev 2012-04-20 17:29:50 följande:
    SHeriproct får man ju inte använda som gravid...eller tyckte läkaren att du skulle ha det iaf? Jag hade stora bekymmer förra året med hemorrojder när jag var gravid och xyloprocten kan jag skriva under på att den är usel. MEN så fick jag tips på ngn gravidsida om alcosanal, och JÖSSES så bra det var! Blev så mycket bättre jättesnabbt! Och den är receptfri! Så tips till dig om du inte testat och stort tips till alla er andra som får bekymmer!!! Ställer mig till ont-baken-skaran nu jag också...suuuuck, som om allt annat som gör ont inte räcker! MORR!!!  Minimor78: vi har föräldrarna nära som får ta hand om alla djuren och jag har ju iof sambon min hemma, annars hade föräldrarna fått köra mig till förlossningen. Skulle göra schema med dina vänner och grannar så dom kan ha lite jourberedskap dom dagar din man inte är hemma, så du vet vem som är redo att köra dig och dom faktist är hemma då.   

Nu när jag kolla så är det alcosanal salvan jag har hemma nu och den är om inte ännu sämre än xyloproct tyvärr. Funkar inte alls, xyloprocten tar i alla fall bort smärtan och minskar svullnaden.. Det händer nada med alcosanal salvan..
  • Bumman79
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-20 11:01:41 följande:
    Var precis inne och läste dem första sidorna i detta forum ... ganska kul att läsa om allas plus och vilka krämpor vi hade då =) lite skillnad till nu ....
    Kul att läsa när alla skriver tjohooo v 6 idag typ =) hihi ... Känns som den tiden e förbi. 
    Jag satt oxå å läste igenom tråden och log lite när jag såg att folk var i v 5-7 och var trötta å lite illamående osv å helt plöstligt är alla i v 30-34 typ med bara några veckor kvar tills förlossningen :).

Jag dök in här lite senare kanske var i v 15-20 iof för jag var först bara inne på en annan junitråd...men det verkar vara fler som skriver här inne så jag är numera inne på båda sidorna :).
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-20 10:36:55 följande:
    Jag tycker också att man borde kunna göra så, men det handlade nåt om att jag gick tillbaka på föräldraledighet efter semestern....men kan ha varit så att jag tog ut lite för många semesterdagar. Jo, så var det nog när jag tänker efter. De sa att jag hade x antal dagar som jag kunde ta ut och det gjorde jag men det visade sig att några av dem hade jag egentligen inte.....krånligt, men nåt sånt var det. Hon som sköter det administrativa hos oss gjorde fel och det fick jag betala för.

Jag tror inte man får ett tul bara för att kolla om barnet är stort....tror inte det fungerar så här i alla fall. Men fråga kan man ju alltid!
    Ja det är nog för att man inte kan ta ut föräldrapenning och semesterdagar samtidigt....så om man vill ta ut tex 4 v semester då får man skippa föräldrapenningen den månaden..eller om jag skulle ta ut 3-4 dagar semester under en månad då kan jag inte ta ut 7 föräldrapenningsdagar per vecka utan kanske max 6 för att det inte ska bli dubbelt...ojoj mycket att tänka på å hålla reda på.....
    Jag får nästan panik ibland när siffrorna snurrar runt i huvudet...
  • MissFörstånd

Emma78 - man kan få tul för att kolla om barnet är stort, speciell om man själv är orolig över detta. Prata med din bm.

Ngn som kikat på glammom som jag tipsade om?

• lycka 4

Ja amnings bh på glammom är sååå snygga måste nog köpa en tror jag

• Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-04-20 22:00:09 följande:
    Ja amnings bh på glammom är sååå snygga måste nog köpa en tror jag
    Men de var för små i storlekarna för mig :(.
  • LillaGrynet

Har kikat på glammom ... Så sjukt snygga Bh.. Men svårt med storlek å vill inte chansa.. Dem kostat ju en del.. Får köpa när amning kommit igång..