• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fyrklöver81

vet ej vad 40 E är för bh storlek men det finns en fin amningsbh på rean på asos.com dock bara den storleken kvar! det är fri frakt och den kostar 190kr.

• gammelmamma

Jag tycker om Sigrid och Siri, pojknamn är svårare men jag tror vi får en flicka. Det ska bli så spännande, nu är det inte länge kvar tills de första kommer.

• PojkarnasMamma85

Är det normalt att bli nedstämd på slutet av graviditeten? Har varit det i en vecka nu till och från och vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det....är så rädd att råka ut för en depression igen.

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-21 21:25:57 följande:
    Är det normalt att bli nedstämd på slutet av graviditeten? Har varit det i en vecka nu till och från och vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det....är så rädd att råka ut för en depression igen.

Jag tror att det är ganska vanligt. JAg är också livrädd, var inne i en riktigt djup depression för några år sedan, vill ALDRIG hamna där igen.
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-04-21 21:29:46 följande:
    Jag tror att det är ganska vanligt. JAg är också livrädd, var inne i en riktigt djup depression för några år sedan, vill ALDRIG hamna där igen.
    Vi får hoppas på det. Jag blev deprimerad på slutet av min förra graviditet, fast det kändes inte så här utan tio gånger värre typ. Sen blev det dessvärre en förlossningsdepression som jag inte kom underfund med att det var just det förns efter 8 månader. Men själva depressionen satt i 3 månader. Så sonens första månader i livet har jag bara vaga minnen av...tur att vi tog många foton!

Den här gången vill jag att allt ska bli annorlunda, att allt ska bli bättre och att jag kan vara helt närvarande på alla plan. Men det känns betydligt lättare nu när jag har en go liten son som förgyller mina dagar!
  • LillaGrynet

HJÄLP! Är det någon här som vet vad man kan göra mot krypningar i benen?! Såå trött på det nu... Vad beror det på? Kläda har jag oxå
    Börjat få

• Bumman79

Natten mot idag började jag å killen plötslig att möblera om...sen sov vi å såfort vi vaknade fortsatte vi med städning och möbleringen (för att få plats med bebisens grejjer.)
    Det är riktigt krångligt att möblera om i en trång liten etta på 34 kvm man får verkligen tänka till...jag måste flytta snart men just nu bor vi såhär...å det måste gå på något sätt.

Men shit vad jag har ont nu överallt i ljumskarna, mellan benen och insidan av låren det jag tror e foglossning...det straffar sig att jobba för hårt :P.

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-21 21:35:12 följande:
    Vi får hoppas på det. Jag blev deprimerad på slutet av min förra graviditet, fast det kändes inte så här utan tio gånger värre typ. Sen blev det dessvärre en förlossningsdepression som jag inte kom underfund med att det var just det förns efter 8 månader. Men själva depressionen satt i 3 månader. Så sonens första månader i livet har jag bara vaga minnen av...tur att vi tog många foton!

Den här gången vill jag att allt ska bli annorlunda, att allt ska bli bättre och att jag kan vara helt närvarande på alla plan. Men det känns betydligt lättare nu när jag har en go liten son som förgyller mina dagar!
    Mitt kom inte i samband med graviditet, tack och lov. Däremot har jag känt att det är på väg tillbaka til och från. När denna graviditet och första tiden efter är över måste jag söka hjälp för det styr mitt liv en hel del, Jag har mycket att brottas med. Hoppas du slipper det denna gången så att du får njuta ordentligt