• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Nu hände det nått, tror hon la sig neråt å aj va ont det gjorde, förvärkar fick jag me på köpet verkar det som fy det blir soffan resten av kvällen

• LillSnurr82

usch i dag är ingen bra dag.. En del dagar vill jag bara gråta mig genom.. de dagarna brukar vara de gånger sambon jobbar natt. Då känns det som jag bara vill skita i allt och slänga ut karln. Tråkigare människa än honom när han jobbar natt får man leta efter. Han kommer hem typ kl 7 på morgonen, sover till 14.00 vaken ca 2-3 timmar och sen går han och lägger sig igen och sover till 19.30-20.00 typ.. Han får fan mer timmar sömn än mig, dessutom sammanhängande. Jag somnar kanske vid 22 , vaknar ca 10.000 gånger/natt för att kissa, dricka, snyta mig för jag inte kan andas eller att dottern vaknar.. Sen får jag snällt gå upp kl 7-8 när dottern vaknar. Sen är det full rulle hela dagen.. jaga dottern som just nu är inne i en period - va överallt där jag inte ska vara...laga mat, städa, diska osv..

Tror min karl ibland tror att jag bara ligger på soffan hela dagarna och slöar, att han inte riktigt förstår hur jobbigt det faktisk kan vara att ta hand om en trotsig 1½ åring plus hushåll , speciellt när man är höggravid...

usch och fy och blä!! Ville bara skriva av mig lite..sååå trött..   

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • MissFörstånd

Bumman - aha! Men om du köper sånna förlängare som man sätter i ryggen då? Då får man lite större iaf.

Lycka 4 - när jag var på tul i måndags så låg bebisen med huvudet neråt och jag tror inte den vänt på sig iaf.

Stjärnfrukt - grattis

Lillsnurr - kramar till dig!

• Annelie81
    LillaGrynet- å Elton e ju så fint, har faktiskt inte en enda i min närhet som heter det....och ändå jobbar jag på förskola  
    Mina två "män" där hemma motarbetar det namnet med Gustav och Alfons....hmm får se vem individen är när han kikar ut! 
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-04-21 12:34:19 följande:
    Är det någon mer som har "problem" med att det ilar och gör riktigt skitont ibland när bebisen rör på sig? Imorse var bebisen verkligen all over the place. Den var vid båda höftbenen, revbenen och vid naveln och stack ut olika kroppsdelar samtidigt och j*vlar vad ont det gjorde. Det ilar liksom neråt som att den försöker komma ut, det gör den nog inte men ni kanske förstår vad jag menar?!
    Ja, det är verkligen inte skönt och det händer x antal gånger per dag!
  • LillaGrynet

Annelie81: Det är ingen mer än min Elton som heter det på hans dagis, men däremot döptes en tjejs lillebror på dagis till Elton.. Så dem måste ju fått lite Smak för det namnet eftersom Elton och den tjejen hade krokarna bredvid varann:)
    Har fått mkt beröm för vilket fint namn Elton är av alla möjliga människor som vi träffat..