• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Essence
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-21 15:39:46 följande:
    Hur vet jag om det är fostervatten eller bara vattniga flytningar som riktigt sipprar till emellanåt i samband med en sd??

Jag undrar precis samma sak!
  • Dancia
    Hur vet jag om det är fostervatten eller bara vattniga flytningar som riktigt sipprar till emellanåt i samband med en sd??

Om det kommer väldigt ofta så rekommenderar jag att ringa förlossningen. Jag fick rejält vattniga flytningar då i måndags eller tisdags när jag fick åka in till förlossningen. Visste heller inte men jag ringde in och de tyckte att jag skulle komma in och kollas eftersom det vattniga kom i samband med sd.
  • Dancia

Missförstånd: jag känner verkligen igen det där. Det gör ofta väldigt ont och ilar som knivar när bebisen vrider på sig och trycker.

• Dancia

Haha, det är verkligen roligt att höra att det är fler som har problem med rakningen :). Mina tidigare graviditeter har jag inte riktigt haft problem med det, men min mage hänger redan så himla långt ner så jag ser INGENTING. Jag går bara efter känsel och detbblir ju inte det bästa resultatet. Jag frågade mannen om han ville hjälpa mig men han är för rädd för att skära mig så jag får snällt försöka själv :P.

Bröstvårtssalva ja :). Jag ska absolut skaffa purelan salvan denna gången också. Vanliga bröstsalvor hjälper inte alls tycker jag, men purelan är underbar eftersom den är riktigt fetohoch inte innehåller något vatten.

Annelie81: välkommen :).

Angående namn så har vi som jag tidigare nämnt bestämt att vår flicka ska heta Minnah. Det känns 100% rätt och jag är helt säker på att jag inte kommer ångra mig efter förlossningen. Ibland är jag inne på namnsidor för att fördriva tiden men ingenting känns lika rätt som Minnah. Känns riktigt roligt när både jag och min man verkligen fastnat helt och hållet för samma namn :).

• RocketQueen
    lycka 4 skrev 2012-04-21 15:50:51 följande:
    Ligger alla era små vända neråt ? Mina barn har legat neråt tidigt men denna vild batting ligger på tvären fortfarande å leker karusell mer än ofta ;)
    Min ligger också på tvären, ska till bm på tisdag igen men jag tror inte att det har ändrats än. Det känns precis likadant nämligen, som att ungen tar spjärn mellan högra revbenen och det vänstra höftbenet. Som att han försöker töja ut mig för att få mer plats! Haha!
  • Emma Stark
    De säger att man ska lägga en binda i trosorna och om bindan blir fylld (dyblöt) inom en timma så är det vattnet :)