• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    Lina007 skrev 2012-04-20 19:43:04 följande:
    RocketQueen: vad gick den på? Jag satt och kollade på deras hemsida idag för denna gång kommer jag nog köpa de därifrån. När jag hade fött sonen så köpte jag en på H&M men det var ju detsamma som att sätta en plastpåse direkt på tuttarna, så slapp var den. :-P Vill precis som du att det ändå ska vara lite stabilt annars kan jag lika gärna gå utan...
    Det var den här jag köpte www.lindex.com/se/underklaeder/bh/amnings-bh/6159195/Amnings-BH/ 199:- för det priset är det värt att testa tänkte jag. Den har vadderade kupor men inga byglar.
  • Baby1112

Superförkyld och supertrött!!! Men nu är nog allt klart inför bröllop och fest imon...

Tyckte magen blivit mindre, men tog en bild. Den har inte blivit mindre, men den har sjunkit avsevärt denna vecka... Ska bli kul att se om bebis är fixerad på måndag!

• zenoble
    Bumman79 skrev 2012-04-20 22:50:34 följande:
    Jag ringde facket och frågade lite om semester under graviditeten och då sa han jag pratade med att jag har rätt till föräldralön vilket jag knappt hade hört talas om!?

Man skulle tydligen få 10% av sin snittlön (räknas ut de 3 sista månaderna man arbetar) under 3 månader (om man hade arbetat mer än 3 år.)

Detta gäller om företaget har kollektivavtal vilket min butik har....men när jag ringde å pratade med en tjej på kontoret som har hand om administrationen så hade hon ALDRIG hört talas om detta...hon trodde att jag pratade om föräldrapenning eller något. Frågade även 4 kollegor som aldrig hört talas om det....

Men när jag googlar så läser jag ju flera artiklar om detta....har ni hört talas om det här med föräldralön?

Aha, nu förstår jag varför min sambo fick ett par tusen extra de första månaderna han var föräldraledig förra året! Stog bara "föräldratillägg" på lönespecen. Jag har inte varit anställd 3 år så det förklarar saken :)

Ang. Rakningen, finns det inga musfrisörer?;) haha vore nåt nu ju..
  • zenoble
    Baby1112 skrev 2012-04-20 23:56:22 följande:
    Superförkyld och supertrött!!! Men nu är nog allt klart inför bröllop och fest imon...

Tyckte magen blivit mindre, men tog en bild. Den har inte blivit mindre, men den har sjunkit avsevärt denna vecka... Ska bli kul att se om bebis är fixerad på måndag!

Stort lycka till idag och hoppas dagen blir kanon! :)
  • MissFörstånd

Bumman - såg du att det fanns ända upptill kupa J?

Föräldralön finns, min sambo får 10% av sitt jobb när han är hemma

Musfrisör, haha det hade varit kul!!!

• RobzMarley

Det finns musfrisörer... Såg det på en dokumentär på femman för ett på år sedan outsiders.... / :/

• zenoble

Nä, jag tror inte ens det hjälper med en spegel, magen hänger ju ner mer nu ;)

• lycka 4

alltså jag måste säga att jag är rätt vig forfarande så jag lyckas någorlund med rakningen =)

värre blir det efter snittet , då får det bli vildvuxet haha