• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.

Stort grattis till flickan Glad
    Sköt om er och njuuuuuuut Hjärta 
  • Elvis Mamma

Stort Grattis till lill tjejen PIO! Va skönt att allting har gått bra å va skönt att hon vägde över 2 kilo!

• Dancia

Baby1112: Grattis till giftermålet :). Jag och min man hade heller ingen "riktig" bröllopsnatt då vi var alldeles för trötta, vi tog igen det på morgonen istället ;).

PIO: Stort grattis till flickan! Måste vara skönt att det på ett sätt är "över" nu och att ni kan fokusera på er lilla flicka :). Vad ska hon heta? Ser fram emot bilder om du känner för det och när du kan :).

• Zvartaliljan
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.

Åh grattis
  • Zvartaliljan

Här händer inget...fortsatt ryggläge, mannen fick inte ens tillstånd att ta mig till cafeterian i rullstol. Jag har ont i varenda del av kroppen, mår illa, halsbränna, hjärtklappningar o huvudvärk. Att bara ligga så här är jävligt plågsamt... Infektionsvärdena ser bra ut, får ju massor med antibiotika såklart. Järnvärdet var värre, låg på 100 så det förklarar lite hur jag mår. Är konstant hungrig för sjukhusmaten är bara så otroligt äcklig så jag har knappt ätit något på de 5 dagarna jag legat här nu. Hoppas att mannen ska komma med något gott senare idag iaf...saknar honom o barnen något ofantligt är så uttråkad och ensam här ingen har tid o hälsa på, de håller på med flytten. Läkarna vill hålla kvar bebis tills 34+0 o jag vet fan inte hur jag ska överleva tills dess...