• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    MissFörstånd skrev 2012-04-22 13:49:03 följande:
    Frågar igen, ni som inte är gifta. Har ni kontaktat socialtjänsten om faderskapsintyg? Jag tänkte ringa till veckan som kommer, så är det över sen.
    Vi har inte tagit kontakt med dem. Vi väntar på kallelsen Glad
  • JennieJ
    MissFörstånd skrev 2012-04-22 13:49:03 följande:
    Frågar igen, ni som inte är gifta. Har ni kontaktat socialtjänsten om faderskapsintyg? Jag tänkte ringa till veckan som kommer, så är det över sen.

Just de!!! Hur funkar de me detta? Vi skulle gift oss innan lillen men de är ju flyttat till efter födelsen! Måste kollas upp
  • Elvis Mamma

Man brukar få kallelse till socialtjänsten när barnet är fött för att skriva under faderskap

• Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-04-22 14:19:07 följande:
    Man brukar få kallelse till socialtjänsten när barnet är fött för att skriva under faderskap
    Det var det jag hade räknat med och tänkt att göra...gå dit när barnet har kommit...det är så mycket annat just nu att planera å hålla på känner jag...speciellt när man jobbar oxå.
  • Annelie81

Någon annan som har djur hemma? Vi har två vilda katter och jag är rädd att de skall hoppa på bebisen eller håra ner där han skall ligga...Vi har ställt fram vaggan för ett tag sen men lagt en filt över men just nu tror de att detta är deras säng...blir galen på dem! Vi skall försöka avvänja dem vid att få komma in i vårt sovrum i alla fall så man får sova ostört med bebis i mellan oss....

• MissFörstånd

Ang. Faderskaps"erkännandet". Vi skrev på innan dottern föddes och då får man ingen kallelse. Det som inte så många vet är att OM mamman dör under förlossningen så får inte pappan behålla barnet om inte papperen är klara för det finns inget som intygat att det verkligen är han som är
    Pappan. Så barnet tas om hand tills dess att utredningen är klar. helt sjukt tycker jag för de som är gifta kan också vara ute och vara otrogna men inte enligt socialtjänsten (eller de är bara de som gör pappersjobbet).

För att slippa krångel om jag skulle stryka med under förlossningen så skriver vi under papperen innan bebisen kommer.