• knisse

Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!

http://www.bioforce.se/bioforce/sortiment/show_prod.asp?id=530
    tex

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Cloudberry

Nä, köttgrytan som jag gjorde igår blev ingen hit.

Jag kan tänka mig att den blir god med smör och grädde och lite klippt persilja men nu kan ju jag bara använda olja så nja..då blir den inte god.

• knisse
    Cloudberry skrev 2011-10-24 19:27:39 följande:
    Nä, köttgrytan som jag gjorde igår blev ingen hit.

Jag kan tänka mig att den blir god med smör och grädde och lite klippt persilja men nu kan ju jag bara använda olja så nja..då blir den inte god.
    varför kan du bara använda olja?
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Cloudberry
    knisse skrev 2011-10-24 19:28:35 följande:
    varför kan du bara använda olja?
    Han tål inte mjölkprotein.
  • knisse
    Cloudberry skrev 2011-10-24 19:31:01 följande:
    Han tål inte mjölkprotein.
    aj! ja da är smör ingen höjdare!
    det finns en pasta av kokosnöt som är liknade smör. men jag kommer inte pa vad den heter just nu.
  • knisse

cocosa

• Cloudberry
    knisse skrev 2011-10-24 19:36:56 följande:
    cocosa
    Ja det vet jag vad det är men jag tror inte att smaken blir så mycket bättre av det tyvärr. Smör och grädde förhöjer ju smak i det mesta och mig veterligen så finns det inget mjölkfritt alternativ som smakar likadant.
  • knisse
    Cloudberry skrev 2011-10-24 19:39:18 följande:
    Ja det vet jag vad det är men jag tror inte att smaken blir så mycket bättre av det tyvärr. Smör och grädde förhöjer ju smak i det mesta och mig veterligen så finns det inget mjölkfritt alternativ som smakar likadant.
    nej du har helt rätt.
  • knisse

mandelmjölk kan vara gott men det är ju nagot annat än grädde

Svar på tråden Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!