Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!
Summa sumarun, äter ungen ersättning eller ammar bra så behöver man bara erbjuda pyttelite av en enda smak vid 6 månaders ålder och sedan öka på långsamt..
Summa sumarun, äter ungen ersättning eller ammar bra så behöver man bara erbjuda pyttelite av en enda smak vid 6 månaders ålder och sedan öka på långsamt..
Idag provade jag att göra quinoa-tomat-broccoli med lite curry i. Jag tyckte väl att det blev sådär gott, det var tydligen små, små kärnor kvar i quinoan ändå men jag tror inte att de är så stora att han kommer ha något problem med det. Vi får se vad han tycker imorgon.
Jag började också med lök i maten när min lilla var 6 månader. Det funkade bra.
Torsk med potatis, äggsås och ärtor är perfekt bebismat! Bara koka allt, gör en vit sås och mosa i ett kokt ägg (ellerhur mycket som nu behövs). Blanda. Voila!
Ja Mycket potatis och ärtor i så blir det bra. Himla lätt att göra mycket på en gång
Hej! Har en liten fråga till er som verkar ha lite koll på det här med bebismat.
Om jag vill göra lite smakportioner och frysa in i kuber. Kan jag mosa det med bröstmjölk o frysa in eller blandar jag i mjölken när jag tinar upp maten?