TeosMamma skrev 2011-11-30 22:18:24 följande:
Och jag har också en såkallad orosfråga :) Tänkte köpa lite större muffinssilikonformar för att frysa in barnmat i, såg då att på de från Ikea stod att de var endast för vatten...
Det har inte blivit några silikonformar alls för mig därför, hur gör ni?
Någon med kunskap? Jag tyckte de var perfekt storlek nämligen

Jag har använt muffinsformar i metall, engångs ifs så inte väldigt miljövänligt meeeen jag hade dem hemma och har inte tänkt använda de till något annat. Jag har hur som haver använt dem & de var alldeles utmärkt att frysa in barnmat i. :)
IceCloud skrev 2011-11-30 20:20:54 följande:
Här kommer en sån där så kallad orosfråga. Läste att man inte skulle lägga maten i islådor när den är varm för då kan gifter från plasten släppa. Detta har jag ju gjort o tänkte nu i maten kommer vara "farlig" att ge? Eller är detta bara en sån där grej som man kan ta lätt på. Vet ju att det finns gifter i plast så funderade på om det kunde vara sant iaf...
Man har frusit in mat i islådor i hur många år som helst så jag tror inte jättemycket på det där nä. :) Men en tröst kan ju vara att när maten är mixad och ska i lådan har du blivit avbruten av din bebis så många gånger att maten har svalnat.