Cloudberry skrev 2011-12-04 12:31:46 följande:
Den här gör jag idag, den brukar han gilla.
Gjorde också lax idag fast med blomkål, brokolli och purjolök - mumsfillibabba tydligen (å andra sidan har han hittills ätit allt förutom ägg). Ska testa något med räkor i morgon tänkte jag.
Mina småtroll skrev 2011-12-04 10:27:28 följande:
Min 7,5-månaders är vanligtvis ett riktigt matvrak. Men senaste 2 veckorna är han inte lika förtjust i min mat (gröten funkar bra). Ibland till o med klöks han. Så vi har oxo dragit ner på maten, låter han smaka vid varje mål men slutar ge honom när jag märker att han inte vill mer. Testade för skojs skull en 8-månadersburk (han har inte gillat burkmat innan). Det var stora bitar i o jag trodde aldrig det skulle gå! Men han gillade det

Så nu undrar jag om han har tröttnat på min mat, eller om han vill ha större bitar i maten för min är ju helt mixad....får prova att bara mixa köttet med nån sås, o bara mosa grönsaker o kolhydrater med gaffel. Hoppas det funkar
Det är ju mycket möjligt att han vill ha en mera "spännande" konsistens. Om du lagar mat med ris så blir det ju inte så slätt. Eller köttfärs blir ju också lite grynigt. Fast han kanske vill ha större bitar än så att sätta tänderna i.

Hoppas det funkar att mosa.