• luspudel

Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!

Tack för tipset, det ska jag göra!

• Mornie Alantie
    luspudel skrev 2011-12-19 10:27:25 följande:
    Tack för tipset, det ska jag göra!
    Du kanske radan har testat men jag tipsar ändå: Min dotter tycker det är mycket roligare att äta om hon får hålla skeden själv. Hon blir dessutom sur om jag tar tillbaks skeden för att ta upp mer mat. Så nu får hon hålla skeden sälv och kladda runt, och så har jag en annan sked som jag ibland matar direkt med och ibland lägger ny mat på hennes sked med. Kladdigt blir det men hon får i sig lite mat också. En långärmad haklapp (vi har köpt på IKEA) är bra att ha
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • luspudel

Ja, om hon får hålla skeden kan jag lyckas peta i henne nån extra sked (totalt två istället för 1 ) men det är svårt.

De där haklapparna ligger i tvätt för jämnan här, guld värda

• MaMaS

Gjorde pasta och köttfärssås igår men tyckte inte alls det blev bra :( Pastan blev bara helt kladdig och jag tyckte allt blev klisteraktigt när jag mixade ihop det. Får ni andra också det så, eller gjorde jag nåt fel?

• Natulcien
    MaMaS skrev 2011-12-22 09:46:39 följande:
    Gjorde pasta och köttfärssås igår men tyckte inte alls det blev bra :( Pastan blev bara helt kladdig och jag tyckte allt blev klisteraktigt när jag mixade ihop det. Får ni andra också det så, eller gjorde jag nåt fel?
    Jag har aldrig mixat pasta, utan har använt pastasorten Risoni istället. De är ju så små att de inte behöver mixas.
  • Mornie Alantie
    MaMaS skrev 2011-12-22 09:46:39 följande:
    Mixade du pastan separat? Jag har mixat pasta tillsammans med sås och det tycker jag blir bra. Har inte testat med köttfärssås i och för sig.
    Natulcien skrev 2011-12-22 09:58:36 följande:
    Jag har aldrig mixat pasta, utan har använt pastasorten Risoni istället. De är ju så små att de inte behöver mixas.
    Det beror nog på barnet. Min dotter vill inte ha några bitar alls ännu.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • MaMaS
    Mornie Alantie skrev 2011-12-22 10:17:27 följande:
    Mixade du pastan separat? Jag har mixat pasta tillsammans med sås och det tycker jag blir bra. Har inte testat med köttfärssås i och för sig.
    Natulcien skrev 2011-12-22 09:58:36 följande:
    Det beror nog på barnet. Min dotter vill inte ha några bitar alls ännu.
    Jag mixade allt tillsammans, blev liksom bara klistrit. Inte alls gott :(
Svar på tråden Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!