• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Zirap
    Norrlandssyster: Sätter vi babyskyddet bakom förarplatsen så ryms inte sambon bakom ratten och sätter vi bilbarnstolen (1-4 år bakvänd) där så ryms ingen alls att köra (inte ens en smal 12-åring). Så därför kan vi inte ha båda i baksätet helt enkelt, det blir för trångt bakom ratten.  Som det är nu har vi bilbarnstolen bakom passagerarsätet och den stolen är så långt fram att ingen kan klämma sig in där. Så jag åker bak nu mera när vi ska någonstans tillsammans.
      Jag sålde bilburen innan vi fick barn för att få bättre plats i bagaget (hade en måttanpassad dubbelbur). Vi kör med endast lastnät nu. Visst, det är inte säkert för hunden (kan få vagnen över sig), men 100 ggr smidigare för oss. 
      Vad har ni för bil? 
  • Syster Norr

Zirap: Vi har en v70 och har inga problem med att ha bilbarnstol i baksätet, trots att vi bägge två är långa. Däremot verkar det vara svårt att få tag på en vagn som ryms i en tredjedel av skuffen men vi har hittat ett par modeller som skulle funka.

• micksaan

Du borde fara och kolla med de på Barnens hus eller Babyproffsen? De har säkert tips och råd att ge er. Ni får säkert låna ut stolar och pröva montera osv. 

Vi har en Akta Comfort S åt Saga. Jättenöjda, men det är ju inte den minsta stolen precis. Hon sitter placerad bakom passagerarsätet och babyskyddet hamnar bakom förarsätet. Har faktiskt inte tänkt på att det kanske inte fungerar med en större bilstol bakom förarsätet sen när det blir dags för det. Smidigast hade varit att ha två bilstolar som kan vara brevid varandra, i mitten och bakom passagerarstolen. Får se, vi kanske måste byta stolar sen.... För Sagas nuvarande stol ryms då inte brevid någon annan.

I framsätet kan vi endast ha stol om det är Mercedes egna stol som elektroniskt kopplar ur airbagen. Men de stolarna är ju svindyra.

• marieotyra

Det där med bil och bilbarnstolar vill jag helst inte tänka på. Tyckte också att vi fläskade på med en stor  bil (audi A6) men det verkar heller inte räcka. Jag köpte nyss en äldre golf kombi som andrabil och den är tydligen större än audin, där går barnvagnen in på djupet utan problem. Känner jag min sambo rätt så kommer han att hinna byta till någon form av minibuss innan sommaren *haha*

Vi lånade babyskydd av våra kompisar till Tyra, men nu ska dom ha barn samtidigt som oss så jag funderar på att hyra... 

• Flattis

Ville bara berätta att det som jag ju egentligen väntade på hände igår... Jag började blöda. Så nu ser det ut som att det inte blir någon juni-bebis - i alla fall inte 2012. Jag har fått tid för att kolla imorgon bitti, och visserligen har jag slutat blöda och så, men varken BM eller KK låter särskilt hoppfulla.

• Sofi81

Vi har både en Volvo v70 och en Volvo v50 och vi rymmer 2 stolar bak utan problem, men det jobbiga kommer ju att bli nu när nummer 3 kommer!! Var ska den sitta?? I "min" bil finns ingen airbag, så där är det lugnt, men i karlns bil så är det en airbag, så kan anta att ska vi nånstans så blir det med min bil, i alla fall om vi är allihopa!

Hur vi ska göra med babyskydd till bebis är inte riktigt säkert ännu! Vi funderar på att köpa ett nytt, får om vi vill "köpa" tillbaka det jag hade till Leo, men det känns så gammal att det skulle kännas tryggare med en nyare. Men vi får se!

Flattis - Så tråkigt! Blödde du mycket??

• Zirap

Flattis, ge inte upp hoppet ännu. När jag fick mitt missfall, direkt innan detta pluss så blödde jag som ur en öppen kran i 7 dagar. Du har ju trots allt bara haft en liten blödning om jag förstår dig rätt...?

• Tuffs80
    Flattis skrev 2011-11-23 11:08:44 följande:
    Ville bara berätta att det som jag ju egentligen väntade på hände igår... Jag började blöda. Så nu ser det ut som att det inte blir någon juni-bebis - i alla fall inte 2012. Jag har fått tid för att kolla imorgon bitti, och visserligen har jag slutat blöda och så, men varken BM eller KK låter särskilt hoppfulla.
    Med Edvin hade jag tre störtblödningar. Ändå slog hjärtat de första två gångerna jag var in. Sista gången sket jag i att fara in. Började nämligen känna en räka där inne som sprätte. Barnmoskan lyssnade strax efter oxå och hörde hjärtslag. Det blödde så att det var rött ända ned till knäna. Håller tummarna för dig
  • marieotyra
    Flattis: Håller tummarna, skönt att du får kolla så snabbt så du slipper gå och grubbla.

Hur tidigt kan man känna av ett barn egentligen? Jag tycker att jag känner saker i magen ibland, som jag inte känner normalt. Men det är ju så lite så man vet ju inte om det är inbillning..Tungan ute

• Sofi81

Marieotyra: Jag känner också av plutten där inne i magen! Har gjort det ett tag, men nu börjar det blir mer ofta, alltså 1 gång varje dag åtminstone. Fast samtidigt så tänker jag, kan man verkligen känna av dem redan??

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012