• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • studentbruttan29

men snälla..vitlök är jättenyttigt. Ät du med så är du nog inte så sur hela tiden.

• MattssonE

vill bara tacka dig TS för de goda skratt du givit mig denna torsdagskvällen! ÄR du komiker? Skrattande

• Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 21:41:14 följande:
    Va!!! Menar du att mitt barn kommer känna sig äcklig för denne ska bada 2 ggr per dag?

Fick ju rådet här på FL att nogrannare sköta tvättning och hygien. Inte för att mina barn är smutsiga. De får nya kläder på sig varje dag och badar dagligen. För att undvika utsöndringen i kroppsvätska så är väl bad en god idé? 
    Ditt barn kommer att känna sig äcklig då dess mamma beter sig som att barnet luktar äckligt...
  • Anonym (Fyyy äckel)
    studentbruttan29 skrev 2011-10-06 21:51:04 följande:
    men snälla..vitlök är jättenyttigt. Ät du med så är du nog inte så sur hela tiden.

fortfarande har jag INTE sagt att vitlök är onyttigt!!
  • Anonym (Fyyy äckel)

Min make lagar mat med vitlök, stör mig inte alls. Och ungarna stinker inte på samma sätt som lillen från dagis. Vi använder vitlökspulver, om det nu spelar roll.  Jag äter inte vitlök i mat.

• Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym skrev 2011-10-06 21:53:49 följande:
    Ditt barn kommer att känna sig äcklig då dess mamma beter sig som att barnet luktar äckligt...

Jasså? Är du barnpsykolog?
  • mion

Du MÅSTE skämta!  Så mkt luktar omöjligt maten barnen får,eller är så stark så den skulle avge sån stank ! Kan ditt barn som helt enkelt luktar i munnen oavett maten denne äter, du ÄR överkänslig!   JÖSSES det finns då folk till allting!

• Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 21:58:34 följande:
    Jasså? Är du barnpsykolog?
    Du kan väl tänka själv hur barnet kommer att känna sig när mammas reaktion är "Usch vad du luktar,har du ätit sån där äcklig vitlök nu igen, just därför får du bada två gånger varje dag.."

Bara undrar varför dina behov går före barnets...? Som tidigare sagts, vitlök är nyttigt, ditt barn tycker om det, låt det va!!
  • annaOmeja

Vet inte om man ska ta det här seriöst men......vi äter ofta vitlök i maten och har då aldrig hört av någon att vi skulle lukta på något annorlunda sätt. Mina barn äter samma mat som vi och jag känner ingen konstig lukt från dem.

Att sen försöka kräva lökfri kost tycker inte jag är okej, varför ska de andra barnen avstå från lök för att du vill det?
    Ibland är det bara att gilla läget, och jag tycker att detta är ett sånt läge. 

♥ Meja 070725 ♥ Molly 100811
  • Anonym (vitlöksallergi)
    Anonym skrev 2011-10-06 19:55:22 följande:
    Kan man verkligen vara alergisk mot vitlök???
    ja det kan man. Jag är det. Min syster är det. Min mamma är det också och min mormor var det när hon levde.
    Vi blir alla fruktansvärt sjuka av vitlök vilket är väldigt tråkigt eftersom det är så himla gott!
    Jag blev inte allergisk förrän jag var vuxen så jag minns ju hur gott det var.
    Nu blir jag sjuk bara jag utsätts för stekos med vitlök i Kräks
    Trisst som fan.
    Och eftersom allergi mot vitlök är så ovanligt upplever jag att det är svårare att få respekt och förståelse för den allergin än den för nötter som jag också har. Jag blir lika akut sjuk av vitlök som av nötter tyvärr.
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...