Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
men snälla..vitlök är jättenyttigt. Ät du med så är du nog inte så sur hela tiden.
vill bara tacka dig TS för de goda skratt du givit mig denna torsdagskvällen! ÄR du komiker? 
Min make lagar mat med vitlök, stör mig inte alls. Och ungarna stinker inte på samma sätt som lillen från dagis. Vi använder vitlökspulver, om det nu spelar roll. Jag äter inte vitlök i mat.
Du MÅSTE skämta! Så mkt luktar omöjligt maten barnen får,eller är så stark så den skulle avge sån stank ! Kan ditt barn som helt enkelt luktar i munnen oavett maten denne äter, du ÄR överkänslig! JÖSSES det finns då folk till allting!
Vet inte om man ska ta det här seriöst men......vi äter ofta vitlök i maten och har då aldrig hört av någon att vi skulle lukta på något annorlunda sätt. Mina barn äter samma mat som vi och jag känner ingen konstig lukt från dem.
Att sen försöka kräva lökfri kost tycker inte jag är okej, varför ska de andra barnen avstå från lök för att du vill det?
Ibland är det bara att gilla läget, och jag tycker att detta är ett sånt läge.