• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Lilja Forever
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 20:22:12 följande:
    Men stopp lite, jag har INTE sagt det är onyttigt. Jag klagar på doften. Som för MIG är pest och pina!!
    Ok, men då tycker jag att du bara ska härda ut.. För inte skulle då jag begära att förskolan skulle sluta med vitlöken.. I och för sig använder jag bra mycket vitlök själv, i maten..
    Jag är rädd! Jag vet inte om världen är full av smarta människor som bluffar sig fram eller av idioter som menar vad de säger.
  • ThisIsMe

Du får väl sätta lite tigerbalsam eller liknande under näsan, TS. Jag har full förståelse för att man kan må illa av vissa dofter, men att anse att förskolan inte ska servera ett visst födoämne ev den anledningen är ju helt uppåt väggarna!

• mamma till tre busungar
    Men stopp lite, jag har INTE sagt det är onyttigt. Jag klagar på doften. Som för MIG är pest och pina!!
    Men varför skriver du då i ts om allergier och att "man ger inte barn vitlök"?
  • Sand0ra
    Det är ju ditt problem som du får åtgärda? Begränsa inte ditt barn efter vad du har för behov, H'n är en egen människa och ska väll få smaka och uppleva saker fastän det inte passar dig?  Lägg parfym på läppen och var glad över att din son är glad i maten som serveras, minsann inte alla barn som är det.
  • Anonym
    buhu...
  • UlletGullet

Men gud vad det klagas på än det ena, än det andra. *tar mig för pannan* Finns det verkligen inte annat att gnälla på era förskolor än att barnen får baka, äta vitlök eller ha grannpojkens extravantar för man själv glömt sina hemma el nån pedagog som har röda byxor på en fredag? Kan man bara inte vara tacksam för att man faktiskt har en pedagogisk plats där ens barn får lära sig än det ena än det andra? Inte till vilket pris som helst men iaf lite tacksam?

• Anonym (Fyyy äckel)
    mamma till tre busungar skrev 2011-10-06 20:31:39 följande:
    Men varför skriver du då i ts om allergier och att "man ger inte barn vitlök"?

Jag anser att man ger inte den mängden vitlök så barn stinker vid hemkomst, lägger man det mer diskret, är helt ok i min värld!
  • Angeliss

Äh.. orkar knappt kommentera.

TS som du ALDRIG äter vitlök och lukar skit?

• mamma till tre busungar
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 20:35:15 följande:
    Jag anser att man ger inte den mängden vitlök så barn stinker vid hemkomst, lägger man det mer diskret, är helt ok i min värld!
    Vem vet? De kanske har ett salladsbord där de bl a har marinerade vitlöksklyftor! Och ditt barn bara goffar sådana och älskar det! Tungan ute
  • Border
    UlletGullet skrev 2011-10-06 20:34:21 följande:
    Men gud vad det klagas på än det ena, än det andra. *tar mig för pannan* Finns det verkligen inte annat att gnälla på era förskolor än att barnen får baka, äta vitlök eller ha grannpojkens extravantar för man själv glömt sina hemma el nån pedagog som har röda byxor på en fredag? Kan man bara inte vara tacksam för att man faktiskt har en pedagogisk plats där ens barn får lära sig än det ena än det andra? Inte till vilket pris som helst men iaf lite tacksam?

DAGENS I - LANDS PROBLEM!!
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...