• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Taxmamman

Ni slipper vampyrerna i alla fall!

Nä, men spontant - vad kul att ditt barn får kryddad mat, och att det gillar det! Lök är nyttigt!

• La Lola

De kan vara allergiska?
    Ja men...de barn som är allergiska slipper ju äta den mat som innehåller det som de är allergiska mot.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lollo36

Jaha? Vitlök är faktiskt rätt nyttigt. Varför skulle man inte ge det till barn?

The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • Anonym

Kan man verkligen vara alergisk mot vitlök???

• La Lola
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 19:54:37 följande:
    Jag ska ge persilja till min 18 månaders och hoppas denne käkar det. 
    Ja gör det.
    Persilja är nyttigt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • enny signatur
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 19:52:22 följande:
    doften ÄR vidrig. flera ggr i veckan kommer en stinkande unge hem, och jag blir vansinnig över att gå runt och må illa.
    Köpt uggummi eller något eller vänj dig, verkar ju hemskt om barne tinte får äta det därför.
  • Anonym (vampyr?)

Hmm vitlök luktar inte så illa Lugna ner dig Du måste ha svårt i dagenssamhälle där istortsett allt innehåller vitlök och var och varannan människa DOFTAR lite lätt av det jämt och ständigt.

Se till så din dotter äter persilja och duschar. så skall du se att det löser sig. Dessutom är vitlök fruktansvärt nyttigt!

Och dessutom håller det vampyrer borta

• Anonym (Fyyy äckel)

Pyttsan, inte är jag gravid.

Men mina andra barn stinker inte när de käkat på fritids. 

• TAN

Oftast måste man ha läkarintyg att man har en allergi för att de ska förändra barnets kost på förskolan!

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...