• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Anonym (Fyyy äckel)
    annaOmeja skrev 2011-10-06 22:09:07 följande:
    Vet inte om man ska ta det här seriöst men......vi äter ofta vitlök i maten och har då aldrig hört av någon att vi skulle lukta på något annorlunda sätt. Mina barn äter samma mat som vi och jag känner ingen konstig lukt från dem.

Att sen försöka kräva lökfri kost tycker inte jag är okej, varför ska de andra barnen avstå från lök för att du vill det?
    Ibland är det bara att gilla läget, och jag tycker att detta är ett sånt läge. 

Jag säger inte att ANDRAS ungar ska avstå vitlök. Men min unge kan gott göra det.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym skrev 2011-10-06 22:04:41 följande:
    Du kan väl tänka själv hur barnet kommer att känna sig när mammas reaktion är "Usch vad du luktar,har du ätit sån där äcklig vitlök nu igen, just därför får du bada två gånger varje dag.."

Bara undrar varför dina behov går före barnets...? Som tidigare sagts, vitlök är nyttigt, ditt barn tycker om det, låt det va!!

Ja, om man säger att ungen luktar illa pga vitlök, så borde ungen känna sig äcklig. Men varför ska jag berätta att det är just vitlöken? Jag kanske inför badning 2 ggr dag likaväl som jag duschar 2 ggr per dag.
  • Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 22:19:22 följande:
    Ja, om man säger att ungen luktar illa pga vitlök, så borde ungen känna sig äcklig. Men varför ska jag berätta att det är just vitlöken? Jag kanske inför badning 2 ggr dag likaväl som jag duschar 2 ggr per dag.
    Okej, du bara säger att barnet luktar illa?? Det låter ju MYCKET bättre..... (ironisk...)
  • Cloudberry

Ge ungen Toy och duscha den i parfym.

• Didajdidajda

Hehe! Det kan väl ändå inte vara så illa!

Jag hade en kompis när jag var barn som åt köttfärssås hos oss (med vitlök i) och han gick runt och FES VITLÖK PÅ MITT KALAS! HELA DAGEN! Så passa tt folk gick hem... Och Min mamma ringde hans och berättade och frågade varpå hon sa; Ja han blir så av lök, ledsen att jag glömde säga det!

*suck* HAHA1 Men det kan faktiskt vara så iallafall, så ni vet :)

• Anonym (Fyyy äckel)
    Cloudberry skrev 2011-10-06 22:34:01 följande:
    Ge ungen Toy och duscha den i parfym.

Ja nu tuggar inte min snart blivande 2 åring tuggummi. Hade varit ett alternativ annars.
  • Kevin och Englahs Mamma

"man ger inte barnet vitlök i någon form" Alltså hur har du gjort med all annan föda till ditt barn då? Hur kan du veta att barnet inte var hyperallergiskt mot tex potatis innan du testade det första gången? Fick han svår andnöd av vitlöken eller? Jag förstår att man kan vara allergisk, min son är nötallergiker. Och det vet jag ju eftersom hans kropp sa ifrån om det när han var liten. Men skulle just vitlök vara extra farligt för barn menar du eller?

• The Doctor
    Wilowa skrev 2011-10-06 21:17:44 följande:
    undrar om jag som personal kan kräva att föräldrarna inte dränker sig i parfym och rakvatten innan de lämnar barnen...jag ogillar att ha 1½ åriga tjejer i knät som stinker rakvatten.
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...