Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag vill inte att mina barn ska få äta leverpastej, fy fan va de luktar.
Lite vitlöksdoft är inte så farligt.
Hahaha! Kul TS! För den är väl på skoj hoppas jag!
Be om att få boka ett möte kring vitlökssituationen på dagis, kan ju bjuda in andra föräldrar med så att alla kan komma till tals i denna fråga....Inte meningen att man som förälder skall behöva dofta vitlök från sitt barns mun!!!! Nä där går gränsen för vad man tål!!!! hahahahaha
What!? Var glad att ditt barn får mat i förskolan som faktiskt smakar något!
Jag vet den perfekta lösningen!
Ts får ta sig en sked vitlökssås eller liknande, när hon känner att ungen luktar vitlök. På så vis stinker båda lika mycket, och ingen av dom känner det! Smart va? Erkänn nu att jag var smart, vavavava? ;D
Min sambo svor likadant när vårt barn kom hem och luktade vitlök, men det hade han inget för. Jag råkar nämligen älska vitlök och vårt barn likaså.
Nu är det så att olika människor verkar sprida denna doft (OK har man inte själv ätit vitlök så är den inte så underbar precis), även de som duschar varje dag.
Men det hjälper med att ta en dusch eller bad, så de gångerna ditt barn har ätit vitlök, ge barnet ett bad och mycket kommer minska.
Ja, jag skall bada mitt barn 2 ggr om dagen ist för 1 gång. Se om det hjälper. Sen även fråga om det finns möjlighet till lökfri kost.
Vitlök är ju superbra, speciellt mot förkylningar etcetera.
Håller med flera andra här om att det kanske finns viktigare saker att störa sig på än att barnen äter vitlök.
Låt ditt barn äta och älska vitlök istället! Det är väl kanon om barnen gillar ALL mat!!