• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 20:47:09 följande:
    Måste väl finnas något annat barn på dagiset som har utan lök tex i sin kost?

Sitt inte och kommentera en tråd som handlar om en daglig irritation. Håll er till andra trådar då! 

Istället för vara ironiska, tilläggs!
  • mamma till tre busungar

Sitt inte och kommentera en tråd som handlar om en daglig irritation. Håll er till andra trådar då! 
    Varför skulle det finnas det? Lökallergi är ju inte direkt vanligt....
  • Anonym (oj)

HAR du verkligen inte viktigare att fundera på (startar en tråd liksom) än om ditt barn luktar vitlök någon gång då och då? Obestämd Ta dig en funderare!

• Chokladälskaren
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 20:44:52 följande:
    Inget Ilandsproblem utan en irritation.
    Men försök att inte bli så irriterad över en sån bagatellsak. Tänk så mycket gladare du skulle vara dåSkrattande
  • Queenie70

Du får nog helt enkelt komma över detta. Det skulle ju givetvis bli helt orimligt för dagis att utöver alla verkliga allergier även tillgodose olika doft eller äckelnojor hos föräldrarna. Jag tycker exempelvis att det är asäckligt när mitt barn kommer hem och luktar lax i hela håret men aldrig att jag kommit på tanken att be om laxfri kost till ungen. Dessutom så luktar inte vitlök ifrån munnen särskilt illa eller starkt alls. Om lukten är så påträngande så är det sannolikt för att det luktar från själva kroppen som faktiskt utsöndrar doften. Och det avhjälps med god hygien. Om ditt barn luktar efter bad och tandborstning så måste det röra sig om nån slags extrem överkänslighet från din sida som du nog måste jobba på.
  • Litet My

Men snälla nån, håll barnen hemma om de inte klarar av att äta för andra fullt normala och vardagliga saker och det inte handlar om allergi/intollerans...

Är det inte glass vid födelsedagen så är det fruktsocker och nu vitlök...eller så kan de barn som nu tex inte får äta vitlök för att föräldrarna tycker det luktar illa packa med egen lunchlåda.

• Border
    mamma till tre busungar skrev 2011-10-06 20:41:57 följande:
    Du skrev att "man ger inte barn vitlök i någon form".....

Jag ska nog begära att de inte serverar min son ärtsoppa för hans fisar efter det är inte att leka med Död 
    Ne men, menar du verkligen att dom serverar ärtsoppa på din sons dagis?? Hur kan dom med? Det måste ju vara brottsligt;-p

På min sons dagis serverar dom ofta rödbetor till pytt i pannan. Min son fullkomligen älskar rödbetor och brukar vräka i sig det. Sen kissar han rött. 
  • Anonym (1978)

Hehe, mina barn har fått vitlök från typ åtta månader. Skitbra krydda ju!

• maskros81

Be om att få boka ett möte kring vitlökssituationen på dagis, kan ju bjuda in andra föräldrar med så att alla kan komma till tals i denna fråga....Inte meningen att man som förälder skall behöva dofta vitlök från sitt barns mun!!!! Nä där går gränsen för vad man tål!!!! hahahahaha

• Anonym

MEN! att folk direkt biter tag i såna här trådar, som uppenbarligen är parodi på en liknande tråd om sockerfritt dagis.....

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...