Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
HAR du verkligen inte viktigare att fundera på (startar en tråd liksom) än om ditt barn luktar vitlök någon gång då och då?
Ta dig en funderare!
Men snälla nån, håll barnen hemma om de inte klarar av att äta för andra fullt normala och vardagliga saker och det inte handlar om allergi/intollerans...
Är det inte glass vid födelsedagen så är det fruktsocker och nu vitlök...eller så kan de barn som nu tex inte får äta vitlök för att föräldrarna tycker det luktar illa packa med egen lunchlåda.
Hehe, mina barn har fått vitlök från typ åtta månader. Skitbra krydda ju!
Be om att få boka ett möte kring vitlökssituationen på dagis, kan ju bjuda in andra föräldrar med så att alla kan komma till tals i denna fråga....Inte meningen att man som förälder skall behöva dofta vitlök från sitt barns mun!!!! Nä där går gränsen för vad man tål!!!! hahahahaha
MEN! att folk direkt biter tag i såna här trådar, som uppenbarligen är parodi på en liknande tråd om sockerfritt dagis.....