• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Lilja Forever

Vitlök motverkar massa saker, förkylning och sjukdom är en utav det..

Jag är rädd! Jag vet inte om världen är full av smarta människor som bluffar sig fram eller av idioter som menar vad de säger.
  • SilverLadyG
    Lilja Forever skrev 2011-10-06 20:03:39 följande:
    Vitlök motverkar massa saker, förkylning och sjukdom är en utav det..
    men viktigast springmaskar gillar inte vitlök och rekommenderas vid en infektionSkrattande Maskproblem är väl vanligt på förskolor. Vitlök har visat sig ha massa goda egenskaper.
    TS ge ditt barn mjölk, sägs ta bort vitlökslukten.
  • Krafs
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 19:49:35 följande:
    Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
    Men stackars dig.

Ditt barn kanske gillar vitlök?

Dessutom, ifall du är osäker på ifall ditt barn har matallergi är det väl dags att testa?
    Är man allergisk mot vitlök så är man även korsallergisk mot andra födoämnen..  
  • och

Det går säkert jättebra.

Om jag var du hade jag direkt kontaktat Aftonbladet. De kommer med största sannolikhet att vilja göra ett reportage om den oerhörda risken för en allergisk reaktion som ditt barn utsatts för. Jag hade i första hand krävt lökfri kost, i andra hand att de lät alla barnen gurgla sig med munvatten innan de gick  hem.
  • Lilja Forever
    SilverLadyG skrev 2011-10-06 20:07:11 följande:
    men viktigast springmaskar gillar inte vitlök och rekommenderas vid en infektionSkrattande Maskproblem är väl vanligt på förskolor. Vitlök har visat sig ha massa goda egenskaper.
    TS ge ditt barn mjölk, sägs ta bort vitlökslukten.
    Jag är rädd! Jag vet inte om världen är full av smarta människor som bluffar sig fram eller av idioter som menar vad de säger.
  • Border

What?? Är detta på riktigt?? Vitlök är ju hur gott som helst, inte skadligt och är super bra för immunförsvaret
  • mamma till tre busungar
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 20:01:33 följande:
    Pyttsan, inte är jag gravid.

Men mina andra barn stinker inte när de käkat på fritids. 
    Det är normalt att ha vitlök som krydda i mat. Vad härligt att dagis har en kokerska som vågar krydda maten!
  • Anonym (...)
    och skrev 2011-10-06 20:13:43 följande:
    Det går säkert jättebra.

Om jag var du hade jag direkt kontaktat Aftonbladet. De kommer med största sannolikhet att vilja göra ett reportage om den oerhörda risken för en allergisk reaktion som ditt barn utsatts för. Jag hade i första hand krävt lökfri kost, i andra hand att de lät alla barnen gurgla sig med munvatten innan de gick  hem.
    Ja, eller bara ge barnen mosad potatis så att ingen förälder brusar upp för att barnen får för mycket av ditten eller datten...
  • Anonym (Fyyy äckel)
    hallonfot skrev 2011-10-06 20:19:20 följande:
    What?? Är detta på riktigt?? Vitlök är ju hur gott som helst, inte skadligt och är super bra för immunförsvaret
    Men stopp lite, jag har INTE sagt det är onyttigt. Jag klagar på doften. Som för MIG är pest och pina!!
  • La Lola
    mamma till tre busungar skrev 2011-10-06 20:20:06 följande:
    Vad härligt att dagis har en kokerska som vågar krydda maten!
    Exakt vad jag tänkte!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...