Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Trolla: vi fick ju flera fina smycken och och sådant som hör dop till och det är ju fint. Man skulle ju sakna det om de inte fick nåt sånt alls. Men mina föräldrar har gett både lilla och stora tjejen en fond med pengar på som vi sedan spar alla pengar på som de får av släktingar vid jul å födelsedag. Det är ju väldigt bra tycker jag. Pengar likadant. Nyttigt när de blir stora och vill flytta hemifrån.

• skuttare

Anjiali: har inte en aning. Båda mina har tagit napp men den stora började inte somna själv förrän hon var bortåt året iallafall. Den lilla kan somna själv ibland. Mitt enda tips kanske skulle vara att fortsätta pröva om hon kan ta nappen.:-S

• skuttare

Ja snutte måste min ha. Båda mina har varit såna. Ska ha den liggande längs ena kinden så de kan vrida huvudet och mosa in hela ansiktet i den. Kan ju pröva att lägga henne på sidan att sova. Annars kanske hon somnar när ni matar med flaskan?

• skuttare

Jamen va härligt!! Det är väl det dubbeldagarna är till för. Att göra spädbarnstiden lättare så att båda kan hjälpas åt. Mår mamma bra Så mår familjen bra!! Sov så gott!!!

• skuttare

Min har oxå snutte. Valde en liten denna gången så den inte lägger sig över hela ansiktet. Köpte ett får på kappahl tror jag det var. Brukar oxå dra den lite åt sidan när hon somnat men ändå inom räckhåll då hon gärna tar tag i den om hon vaknar. Men jag är oxå lite nojig

• skuttare

Denna fk. Man blir aldrig klok på deras regler hit och dit.

• skuttare

Anjiali: det är ju jättebra!!! Betydligt bättre än min och då tycker jag ändå att min sovit ganska bra!!

• skuttare

Millifjor: det är ju ganska vanligt att det kväljer dem lite i början. Allt är nytt både smak och konsistens. Prova igen du men det går ju att prova nåt annat då tex potatis eller palsternacka och prova morot sen när konsistensen känns okej för henne. Man får prova sig fram

• skuttare

Nu har vår lilla tjej blivit förkyld igen! Det är så tråkigt. Tack och lov så har hon inte haft nån jättejättejobbig förkylning än. Peppar peppar... Lite snorig och tät i näsan. Fick bli lite näsdroppar inatt. Känns som om jag har varit vaken hela natten fast jag inte varit det. Är så trött!! Hade ju redan några uppvak för mycket men nu blir de ju så klart ännu fler om hon är förkyld. Snart bär det av till ridskolan med stora tjejen och ponnyn. De ska hoppa på julklappshoppning. Hela 10 cm

• skuttare

Jag skulle aldrig klara av att låta mitt barn ligga å skrika sig till sömns bara för att hon ska sova i sin säng. Stora tjejen var en sån som gärna blev gungad i famnen till sömns väldigt länge. Hon somnade i vår famn med välling tills hon säkert var bortåt året. Den lilla har ett helt annat lugn vid sovdags. Hon har precis kunnat somna själv på några kuddar med oss i soffan. Så har vi tagit med henne när vi gått och lagt oss. Vi har provat att natta henne i sin säng och det gick bra tog dock lite tid. Typ en timme, men nöjd och glad. Dagen efter tog det ännu längre tid och till slut blev hon lite sur så vi tog med henne ner. Senare på natten blev hon snorig så det kan l hända att hon inte mådde så gott. Får prova igen när hon blivit frisk . Men skulle som sagt aldrig klara om hon var ledsen. Då får hon va famnen.

Svar på tråden Juli bebis 2012