Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Tjoho!!! Rekord!!! Åt sista gången vid19 somnade 19.30 å sov ända till 4.45. Det var inte dåligt. Vaknade ju givetvis flera gånger innan det. Den stora tjejen vaknade å sen blir man ju lite orolig oxå å tittar till den lille

• skuttare

Inte kul millifjor. Hur gammal är hon? Jag har för mig attom de är under 3mån så så ska man rådfråga vården men jag är inte säker .

• skuttare

Smulan: orkar inte heller läsa. Va dum nog å läste en dag om en som förlorat sin 1 månaders i PSD och jag mår inget gott av det. Som tur är kanske man ska säga. Jag lider med er och förstår inte hur man ska klara av en sån sak att förlora sina barn. Hoppas dom finner styrka hos varandra och orkar gå vidare.

• skuttare

Min lilla tjej har gjort det igen!! Hon kör varannan dag nu. Hon åt vid strax efter 18igår å somnade. Men strax efter 19 så vaknade hon till å då passade jag på att mata lite till. Somnade om å sov sedan ändå till 5 i morse!!! Sen åt hon och ville somna om men var så pruttig i magen så hon låg å gnydde lite. Vår stora tjej hade kommit in i vår säng under natten så hon vaknade ju 5.30av den lilla. Tidig morgon idag. Den lilla somnade om bara vi kom ner och hon käkat lite till. Behöver väl fylla upp efter ett så långt uppehåll . Man känner sig väldigt utvilad ändå tack vare att man fick så många timmar i sträck Anjiali: jag hade fortsatt med dropparna

• skuttare

Grahnkotten: jag kör med Borago. En salva som finns på apoteket. Luktar apa men man slipper att tvätta av och pilla å allt annat för att få bort. Bara att smörja 3ggr per dag i en dryg vecka. Hoppas alla får en god natt!!

• skuttare

Fru Sandra: det gör ont i en när de ska sticka de små. Men vikten tycker jag verkligen inte att du ska bekymra dig över. Gör ingen förändring alls förrän ni har vägt nästa vecka. Min lilla tjej hade inte gått upp ett gram från förrförra veckan till förra veckan. Blev oxå lite orolig men min bvc tant sa då till mig att vi gör inget alls förräns jag varit där och vägt denna veckan. Och så fick det bli. Hon hade då ökat 280gram på 5 dagar!! Hon hade tagit igen det med råge. Det beror ju helt på om de är 'fulltankade' eller ej när man väger. Säg att hon äter precis innan då kanske det skiljer 100-150gram. Så länge hon verkar nöjd å glad så skulle jag avvakta till nästa vecka

• skuttare

Anjiali: ja de har ett utvecklingssprång vid 12 veckor. Då sover de sämre å äter sämre och oftare. Kräver mer närhet och är gnälligare. Sen kommer solen efter regnet . På min stora tjej så var den värsta fasen vid 17 veckor och den var oxå längst. Flera veckor.

• skuttare

Igår provade jag jag att mata på när jag gick å la mig. Det blev inte bättre, snarare tvärt om. Hon vaknade första gången tidigare än vanligt. När hon äter andra gången vid 5 snåret så blir hon så pruttig efter så hon orkar inte somna om. Nån mer som har det så?

Svar på tråden Juli bebis 2012