Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Akt83: hur gammal är er stora som ni försöker få att sova i sin säng? Vi hade samma Problem med vår stora som snart är 3.5 år. Förra veckan införde vi ett belöningssystem. Varje natt hon sovit i sin säng hela natten så har fen lagt ett paket på vardagsrumsbordet. Det tog en gång så föll poletten ner . Vi får väl fasa ut det med stjärnor att sätta upp och x antal stjärnor så får man ett paket har jag tänkt. Det är ingadyra grejer i paketen det är ju bara själva grejen. En penna eller nån annan liten grej bara. Har egentligen inte så mycket emot att hon sover i vår säng men hon och den lilla väcker varandra och det är ju inget bra. Kan vara värt att prova

• skuttare

Vår lilla tjej börjar sova sämre och sämre. Igår på dagen Sov hon endast 3 gånger 30 min. Många uppvak inatt. Skönt att mannen snart är ledig två veckor. Det känns som om hon inte har tid att sova. Det verkar hända mycket nu. Ska väl precis ha gått ur ett utvecklingssprång.

• skuttare

Ellabella: så hade min stora tjej när hon var liten. Blod i slemmig avföring alltså. Det visade sig att hon var komjölksallergisk. Men hon hade ju kolik oxå. Behöver ju absolut inte vara nåt konstigt heller men det gör ju inget att kolla upp med bvc. Dra isär öppningen lite försiktigt så kanske du kan se nån liten spricka. Det går ju att smörja like med inotyol eller nåt isåfall. Det gjorde läkaren på min och sa till mig att smörja.

• skuttare

Ellabella:låter ju inget vidare. Kanske ringa bvc för säkerhets skull.

• skuttare

Ellabella: jag tror att du kanske ska försöka att inte stoppa in vare sig termometer eller Alvedon där nere på ett tag. Har det blivit nån liten spricka så måste den få läka och inte rivas upp på nytt hela tiden. Är de varma och påverkade av febern så ge Alvedon om inte så låt bli. Gå på allmäntillståndet istället för vad tempen visar. Är de varma kan man ge inför natten så de får sova gott. Alvedon är inte farligt och det finns i flytande form som du kan använda dig av. Det räcker ju med att det är mycket som ska ut . Jag tycker nog att mitt stora barn har blivit lite lös i magen av stolpillren så det kanske är därför.

• skuttare

Gäsp... Lilla tjejen sov så bra inatt. Vaknade bara en gång å åt!!! Den stora däremot vaknade redan vid 5 idag och vägrade somna om. Kan det vara för att förväntningarna stiger när julafton närmar sig? Nu blir det iallafall fullt ös här hemma i helgen. Ser liksom ut som om Hiroshimabomben landat här. Släkten kommer på julafton så det är ju kul om det ser ut som om nån bor här. Fixa skinkan,klä granen ja precis som alla andra kan jag tänka mig. Ska försöka hinna med en ridtur däremellan oxå

• skuttare

Anjiali:såg ditt meddelande när jag skrivit färdigt mitt. Inte meningen att slänga det i ansiktet på dig. Kan ni inte göra som sist då att din man tar några nätter så kanske det rättar till sig igen?

• skuttare

Mellan drygt v 22 - drygt v 26 är nästa utvecklingssprång, med den värsta perioden runt v 26. Det kanske är den hon är i nu Anjiali?

• skuttare

Här har stora tjejen blivit förkyld. Kanske kan förklara varför hon vaknat så tidigt i några dagar. Idag vaknade hon 5 igen. Hon är ju lite förväntansfull oxå . Hoppas att lilla tjejen klarar sig ifrån förkylningen denna gången då. Hoppas alla fått sova någorlunda. Hur tänker ni med nattamning? När kommer ni ta dusten med att vänja dem av med det? Vår lilla äter ju dåligt hela fm pga att hon äter såpass mycket på natten tror jag. Stora gjorde oxå så fast då var hon lite större,kanske 7-8 mån. Hon åt en del vanlig mat. Då tog vi tag i det och slutade nattamma. Känns väl som det är lite tidigt än. Vore ju skönt om hon åt lite vanlig mat. Hur tänker ni andra?

• skuttare

God jul allihopa!! Vi var till ena delen av släkten igår kväll och det tog tydligen knäcken på den lilla . Hon var vaken mellan 5och 6 men somnade om och sover än!!!! Sliten liten tjej

Svar på tråden Juli bebis 2012